Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته زن و مقام مادر در دانشگاه ارومیه برگزار شده و از بانوان منتخب دانشگاهی تقدیر و تشکر شد.

این مراسم به‌مناسبت گرامیداشت روز زن با حضور دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه، روسا و مشاورین فرهنگی دانشکده‌ها و با شرکت بانوان هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی برگزار شد.

دکتر حسینی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت هفته زن، فعالیت‌های انجام شده و رویکرد مدیریت دانشگاه در ارج نهادن به مقام شامخ زنان را بیان نمود.

دکتر حسینی گفت: در یک سال گذشته 23 نفر از بانوان هیات علمی و یاوران علمی دانشگاه وارد حوزه‌های مدیریتی مختلف شده‌اند و هم اکنون با دیدی ریزبینانه و مدیریتی فوق‌‍العاده در حوزه‌های خود مشغول هستند.

دکتر حسینی در ادامه با اشاه به جایگاه ولای زنان در دین مبین اسلام؛ گفت: "نگاه دین اسلام به زن خیلی متفاوت از تفکر فلسفی غرب است و این مهم برای انسان ملموس نمی‌شود مگر با حضور در جوامع خارجی و مشاهده واقعیت‌های جامعه آن‌ها، چرا که تفکری که غرب در مورد جایگاه زن ترویج می کند آنی نیست که گفته می شود و با تمام وجود این را اعلام می‌کنم که جایگاه زن در اسلام چه در قالب همسر و چه در قالب مادر و دختر بسیار فراتر از غرب است."

در ادامه مراسم خانم دکتر منصوره سادات مرتضوی، مدیر پژوهشکده زن و خانواده که به عنوان سخنران مهمان در این مراسم حضور داشت، نیز بیان نمود: "یکی از دغدغه‌های ما و به خصوص والدین این است که نسل جدید، نسل گفت و گو نیست و مدام در فضای مجازی سرگردان اند و ارتباط گیری با آن‌ها سخت است."        
دکتر مرتضوی افزود:هم زبان شدن با فرزندان یکی از اقدامات ویژه است که والدین در برخورد با فرزندان باید سرلوحه کار خود قرار دهند.   

دکتر منصوره سادات مرتضوی

   
وی افزود:بسیاری از دلایل که باعث سرگردانی فرزندان در فضای مجازی می‌شود به این خاطر است که والدین با بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن و فیلم‌ها آشنایی ندارند.

پرسش و پاسخ، پخش کلیپ و اجرای گروه مدیحه سرایی امیرالانبیاء در وصف بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان مراسم نیز در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، از یاوران علمی دارای سه فرزند و بیشتر و یاوران علمی صاحب فرزند از سال 1400 تاکنون، اعضای هیئت علمی دارای بیشترین امتیاز در زمینه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی و یاوران علمی فعال به قید قرعه تجلیل به عمل آمد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir