Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

پذیرش بیش از چهار هزار و سیصد دانشجو در سال جدید تحصیلی

 

جشن ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ارومیه، صبح امروز سه شنبه هشتم مهرماه ویژه دختران و دیروز هفتم مرداد ماه ویژه پسران در سالن شهید دکتر چمران این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ارومیه هفتم و هشتم مهرماه با حضور رییس دانشگاه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین دانشگاه، روسای دانشکده ها و برخی مسئولین دانشگاه و دانشجویان جدیدالورود ترتیب یافت.
در این جشن که ویژه دانشجویان جدیدالورود مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ارومیه و برگزار شد، بیش از 2000 دانشجو حضور داشتند.

دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در ابتدای مراسم در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت قبولی دانشجویان در دانشگاه ارومیه، گفت: ما در دانشگاه سعی می کنیم بهترین و امن ترین محیط را برای رشد و تربیت و حفظ روحیه نشاط دانشجویان فراهم نماییم و در کنار آن از دانشجویان انتظار داریم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرده و چارچوب های قانونی دانشگاه را رعایت نمایند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.


حجت الاسلام و المسلمین قریشی، به چهار نکته مهم زندگی دانشجویی اشاره نمود و گفت: راز و نیاز و عبادت به درگاه خداوند، توجه به درس، دقت در یافتن دوستان خوب و تفکر در مسائل سیاسی و ورود در این عرصه ها، از مهمترین مصادیق یک دانشجوی موفق می باشد.


وی همچنین از دانشجویان بالاخص دختران دانشجو خواست حجاب و عفاف و پوشش اسلامی و حدود ارتباط با نامحرم را رعایت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی نیکی و احسان به والدین و احترام به آنها را یکی از کلیدهای سعادت انسان در زندگی دنیوی و اخروی دانست و به بیان خاطره ای از آیت الله مرعشی نجفی در این باره پرداخت.

دکتر سیدمهدی صالحی معاون فرهنگی دانشگاه، در ادامه جشن دانشجویان جدیدالورود به تشریح  پنج عامل موفقیت پرداخت.

وی گفت: احساس موفقیت انسان در حداقل یک مورد از تلاشهایش،  جایگزینی اهداف پس از رسیدن به یک هدف با یک هدف دیگر، ایمان به اراده، قبول نمودن قدرت فردی، در نظر گرفتن عوامل احتمالی شکست و کوچک شمردن آنها از جمله علت های موفقیت یک انسان هستند


اجرای موسیقی و برگزاری مسابقات مختلف از بخش های جانبی این مراسم بوده و بن هدیه یک جلد قرآن کریم از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه به دانشجویان اهداء گردید.

گفتنی است دانشگاه ارومیه در مقطع کاردانی، کارشناسیو دکتری حرفه ای 2197 نفر دانشجو، در مقطع کارشناسی ارشد 1894و در دوره دکتری 294 نفر در سال تحصیلی جدید، جمعاً به تعداد 4385 دانشجوی جدید پذیرفته است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir