Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: در راستای تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری استان آذربایجان غربی و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و تلاشهای صورت گرفته موافقت ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه ارومیه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر و این پردیس به زودی در این دانشگاه تشکیل می شود.

دکتر شفیعی افزود: تاسیس پردیس علم و فناوری پیرو تفاهم نامه مشترک مابین دانشگاه ارومیه و پارک علم و فناوری است که در جریان سفرمعاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات فناوری به شهر ارومیه و بازدید از دانشگاه ارومیه منعقد شد.

وی اضافه کرد: پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه در محیطی به مساحت ۱۰ هکتاردر پردیس شهر این دانشگاه تشکیل می شود.

دکتر شفیعی بیان نمود: با ایجاد پردیس تمامی قوانین و معافیتهای پارک علم و فناوری در این فضا جاری و ساری بوده ومحیطی بسیار مناسب برای توسعه فن آفرینی خواهد بود. هدف از تاسیس این مرکز کمک به اقتصاد دانش بنیان و همکاری جهت توسعه علم و فناوری کشور در تمام زمینه ها است.

لازم به ذکر است پردیس و پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از ساختارهای مؤثر در امر توسعه فناوری است. توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی که مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان است از این مسیر به نتیجه مطلوب می رسد. پردیس های فناوری، محیط هایی مناسب برای استقرار و حضور گروه های فناوری بخصوص شرکت های کوچک و متوسط که در تعامل سازنده با یکدیگر و جامعه به فعالیتهای فناوری بپردازند.

پردیس های فناوری سازمانی است که هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء نوآوری و فناوری است. برای دستیابی به این هدف یک پردیس فناوری، جریان دانش و فناوری را در میان شرکتهای خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می کند.

با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای شرکت های دانش بنیان حاضر در استان آذربایجان غربی و برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت ها، پردیس علم و فناوری با در اختیار داشتن بخش ها و امکانات گوناگون در مرکز شهر ارومیه راه اندازی می شود.

 

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir