Public Relations News Website

امروز

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه سه نشست فرهنگی در با حضور دانشگاهیان دانشگاه ارومیه برگزار شد. 

 

نشست اول، جلسه فعالین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان با حضور خانم الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان آذربایجان غربی در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد.

در این جلسه خانم الهامی ضمن بیان اولویت‌های کاری حوزه امور بانوان و خانواده، از دانشجویان در خصوص فعالیت اجتماعی تشکل‌های دانشجویی در سطح شهر و استان ارومیه دعوت به همکاری نموده و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به مقوله خانواده و جوانی جمعیت، حمایت خود از سلسله برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این زمینه را بیان نمود.

در ادامه دانشجویان نیز نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه بیان نمودند.

 

نشست دوم، نشستی تحت عنوان "خانواده خوشبخت فرزند موفق" با حضور اساتید و کارمندان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی برگزار شد.

دکتر جوادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در این مراسم بر لزوم تربیت فرزندان اشاره نموده و گفت:

مسئله ازدواج، خانواده و تربیت فرزندان از امور مهم در زندگی بشر بوده و سعادت و لذت بسیار بزرگی می باشند. متاسفانه امروزه در تمدن مادی گرا با توجه به اندیشه‌هایی که ریشه در تفکرات شیطانی دارد این امر دچار مشکلات و کاستی هایی شده است که نمونه‌هایی از آن ازدواج با حیوانات و... می‌باشد.

وی با بیان اینکه تزلزل خانواده نتیجه‌ای جز ویرانی ندارد، عنوان نمود: خانواده می‌تواند سکویی برای حیات طیبه انسان باشد. در اسلام نیز تشکیل خانواده و تربیت فرزند در کنار هم بوده و یک نوع عبادت است.

 خانم دکتر منتظری پژوهشگر امور بانوان و خانواده نیز در این نشست با بیان این که از سال ۲۰۰۰ رشد هوش بچه‌ها جهشی بوده است، گفت: "به راحتی می‌توان به این مسئله پی برد که چه فاصله ای بین دو نسل اتفاق افتاده است".

وی در ادامه اضافه نمود: "روان‌شناسان معتقدند که هر هفت سال دوره تفکر یک نسل عوض می‌شود با این رشد جهش هوشی بچه‌ها آیا می توانیم پا به پای آن‌ها حرکت کنیم آیا ما باید خودمان را با بچه ها تطبیق دهیم یا آن‌ها خودشان را با ما تطبیق دهند؟"

وی در ادامه گفت: "به همان اندازه که IQ بچه‌ها فراتر رفته هوش معنوی آن‌ها کمتر شده است و امروز آسیب جدی این است که هر که می‌خواهد پیشرفت کند از شعائر مذهبی باید فاصله بگیرد. این نکته باعث شده است نوعی سکولاریسم پنهانی در بین جوانان شکل گیرد. لازم به ذکر است که بدانیم تلفیقی از هوش معنوی و IQ می‌تواند یک انسان کامل را بسازد.

وی در ادامه به نقش والدین در تربیت فرزندان اشاره نموده و گفت:" نماز باید برای من اخلاق بیاورد، روزه هم همچنین، باید در من اخلاق ایجاد کند. وقتی نماز بخوانیم، روزه بگیریم ولی اخلاق را رعایت نکنیم مسلماً فرزندان طوری که ما می‌خواهیم تربیت نمی‌شوند.

 

نشست سوم، با حضور فعالین فرهنگی دانشگاه‌های شهر ارومیه و مهندس زرودی نماینده دستیار ارشد رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت و همچنین خانم الهامی مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری استان آذربایجان غربی و خانم دکتر زاده هاشم مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه، نشستی با عنوان " نقش دانشجویان در مردمی سازی ایران جوان" در  در محل سالن  دانشگاه ارومیه برگزار شد.

در اين نشست خانم الهامی،  به تله جمعیتی پیش رو اشاره داشت و تاکید کرد که رهایی از این تله، همراهی همه قشرها را می طلبد و در این بین نقش سازنده دانشجویان و نخبگان علمی به عنوان نبض تپنده جامعه و حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم، در پیاده کردن بحث مردمی سازی کارهای دولت و افزایش جمعیت بسیار مهم است.

مهندس زرودی نیز با مسئول دانستن تک تک افراد جامعه نسبت به همسایه، برادر، همکار و در واقع تمام آحاد ملت، ضمن پاسخ به سوالات و دغدغه های مطرح شده از سوی دانشجویان بیان نمود: هر کس در هر نقش و جایگاهی که دارد، با انتخاب مسیر درست و انجام بهترین کار خود در واقع یک نخبه است.

نماینده دستیار ارشد رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، قشر دانشجو و جوان را یک قشر فعال و مردم نهاد دانسته و اضافه نمود: با توجه به روحیه مطالبه‌گری و حساسیت دانشجویان و جوانان به مسائلی از جمله اقتصاد، معیشت، ازدواج و مسکن، آنان را در پیشبرد اهداف دولت در مسائل مختلف، بسیار موثر دانستند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir