Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایشگاهی از 30 اثر برتر جشنواره منطقه ای عکس دانشجویی «قاب ازلی» در دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه افتتاح  و از نفرات صاحب آثار برتر این جشنواره نیز با حضور رئییس دانشگاه ارومیه تجلیل شد.

رئیس دانشگاه ارومیه درآیین تجلیل از نفرات برتر این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: یکی از موثرترین روش ها جهت ارتباط دانشگاه با جامعه همین حوزه فرهنگ و هنر است و اساتید و دانشجویان توانمند و دغدغه مند دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه می توانند در این حوزه نقش بسزایی داشته باشد.

دکتر علیجانپوور افزود: اگر مطلبی در فضای حقیقی و یا فضای مجازی مطرح می شود چه بهتر است که این مطلب از سوی یک استاد یا دانشجوی دانشگاهی باشد و اگر ارائه این مطلب همراه با هنر باشد، تاثیرگزاری آن بیشتر خواهد بود. هنرهایی مانند عکس، فیلم، گرافیک و نقاشی که در این دانشکده فعالین خوبی در این حوزه ها وجود دارد.

وی افزود: ما نیز از فعالیت های دانشجویان، انحمن های علمی و تشکل های دانشجویی در حوزه های فرهنگ و هنر حمایت می کنیم.

230 قطعه عکس به بخش داوری راه یافتند

رئیس دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه نیز در حاشیه این جشنواره گفت: در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی سالار شهیدان " اباعبدالله الحسین (ع) " و اصحاب باوفای ایشان و باهدف ثبت هنری جلوه هایی از فرهنگ عزاداری و ایثار مردم در ماه های محرم و صفر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه با همکاری دانشکده معماری شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه و دبیرخانه جشنواره اقدام به برگزاری نخستین دوره جشنواره عکس سوگواره شور حسینی با عنوان قاب ازلی با محوریت هیئت ها و دسته ها ،عزاداری شیرخوارگان حسینی جلوه های محرم در زندگی زندگی در آئین محرم و صفر" ویژه دانشجویان علاقه مندان در سطح ملی نمود.

دکتر مظفر عباس زاده  افزود: پس از بررسی اولیه مجموعه آثار رسیده  به دبیرخانه جشنواره، ۲۳۰ قطعه عکس از ۲۳ عکاس دانشجو حائز راه یابی به بخش نهایی داوری گردید.  از این تعداد ۳۰ قطعه عکس در بخش مجموعه عکس، ۱۴ قطعه عکس در بخش عکس خلاق و ۱۸۶ قطعه در بخش تک عکس انتخاب شد.

دبیر هنری این جشنواره افزود: نهایتا بعد از بررسی آثار توسط هیات داوران نفرات برگزیده انتخاب شده و در جشنواره از آنها تجلیل شد.

دکتر عباس زاده در پایان گفت: نمایشگاه آثار منتخب جشنواره نیز به مدت یک هفته در دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه جهت بازدید علاقه مندان برپا خواهد بود.

خانم دکتر دژپسند عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه نیز دبیر اجرایی این جشنواره بودند.

در زیر گزارش های صدا و سیما از این جشنواره را مشاهده نمایید:

گزارش اول پخش شده در خبر سیما مرکز آذربایجان غربی

گزارش دوم پخش شده در برنامه «گزارش روز» مرکز آذربایجان غربی

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir