Public Relations News Website

امروز

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی، همایش«راهکارهای عملی در تحقق همگرائی و همدلی میان اقوام و مذاهب در دانشگاهها» توسط گروه معارف اسلامی دانشگاه ارومیه روز پنج شنبه دهم مهر ماه برگزار گردید.

در این نشست که با دعوت از اساتید گروههای معارف اسلامی و روسای دانشگاههای استان آذربایجان غربی اعم از اهل تشیع و اهل سنت و با حضور امام جمعه ارومیه و رییس دانشگاه ارومیه برگزار گردید ابتدا دکتر سیدمحمد صالحی مدیر گروه معارف اسلامی ضمن خوشامدگوئی و بیان اهداف این نشست با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام مورد هجمه و تهدید جریانهای انحرافی و تکفیری در منطقه بوده و استان آذربایجان غربی به ویژه دانشگاه های این استان جایگاه ویژه ای در این خصوص می تواند داشته باشد، ادامه داد: این جلسات در سطح دانشگاه های استان به شیوه های گوناگون باید تداوم یافته و با عدم قناعت به صرف برگزاری نشست های صوری ، بایستی به دنبال اجرای راهکارهای عملی باشیم. سپس با بیان اصول و راهکارهائی که میتواند محور مباحث قرار گیرد،از امام جمعه و رییس دانشگاه ارومیه و سایر اساتید حاضر در جلسه دعوت نمود تا به ایراد سخنرانی و ارائه راهکار بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین دکترسیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ارومیه با ایراد سخنانی ضمن اشاره به اهمیت همایش وقدردانی از برگزار کنندگان آن، با بیان حدیثی از امام باقر(ع) اظهار داشت: باید همواره ضمن بیان محکم اصول تشیع، به اعتقادات مذاهب مختلف احترام گذاشته و وحدت میان خود را حفظ نمائیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی در ادامه سخنان خود افزود: آنچه برای یک استاد مهم است این است که پس از هر کلاس درس یا هر ترم تحصیلی بتواند تاثیر معنوی و مثبتی در میان دانشجویان گذاشته و بتواند با همه دانشجویان ارتباط صمیمی برقرار نماید.

دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه سخنران دیگر این نشست بود که با اشاره به اهمیت این همایش گفت: آنچه در تعامل با اقوام و مذاهب مختلف بسیار حائز اهمیت است، درک متقابل و احترام به مخاطب و افکار و عقاید اقوام و مذاهب می باشد چرا که بدون ایجاد فضای احترام با روش " ارتباط – احترام و تکریم شخصیت و عاطفه انسانی" هرگز نمی توان حتی مباحث علمی را طرح نمود.

رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه افزود: اساتید معارف اسلامی کوشش فراوانی در زمینه های فرهنگی و عقیدتی در دانشگاه دارند و ما در حمایت از این رویکرد باید در ارتقاء گروه های معارف تلاش کنیم.

 

دکترسیدمهدی صالحی معاون محترم فرهنگی دانشگاه ارومیه، دکترحمزه حاجی از اساتید اهل سنت دانشگاه پیرانشهر، دکترصلاح خان احمد زاده از اساتید اهل سنت و رئیس دانشگاه آزاد مهاباد، دکتر جباری مدیرکل امور  فرهنگی دانشگاه ارومیه، دکترقهرمانی عضو هیأت علمی و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان و تعدادی  از اساتید گروه معارف اسلامی، ازسخنرانان و ارائه دهندگان راهکارهای عملی در این همایش بودند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir