Public Relations News Website

امروز

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه میزبان مهندس رضا رستمی رئیس کمسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ارومیه و مدیرعامل کارخانه مارال صنعت که بزرگترین واحد تولیدی استان است، بود.

در این نشست بر افزایش تعاملات دانشگاه ارومیه با کمسیون صنعت اتاق بازرگانی ارومیه و صنعتگران استان، بالاخص کارخانه مارال صنعت تاکید شد.

دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت کاهش وابستگی های دانشگاه ها به بودجه های دولتی، گفت: دانشگاه ها باید با ایجاد زیرساختهای درآمدهای اختصاصی از وابستگی خود به بودجه دولتی کاهش دهند.

وی افزود: در دانشگاه ارومیه و در یک سال گذشته با افزایش ارتباط با صنعت و جامعه و همچنین با استفاده از ظرفیت های اقتصادی، درآمدهای اختصاصی خود را افزایش داده ایم.

رئیس دانشگاه ارومیه افزود: آموزش مشترک در کلاس های دانشگاه و کارگاه ها و یا کارخانه ها می تواند اثرات مثبتی در مهارت آموزی دانشجویان داشته باشد.

دکتر علیجانپور بیان نمود: ورود نخبگان دانشگاهی به صنعت و حل مشکلات آنها نیز در توسعه استان و کشور تاثیرگذار خواهد بود.

مهندس رضا رستمی رئیس کمسیون صنعت اتاق بازرگانی ارومیه و مدیرعامل کارخانه مارال صنعت نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی به جهت همکاری های مداوم با دانشگاه ارومیه، گفت: تحول صنعتی در استان با نیروی متخصص صورت می گیرد و این نیرو باید از دانشگاه ها تامین شود. اگر برای فارغ التحصیلان شغل ایجاد شود قطعا انگیزه بیشتری برای دانشجویان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ما با دانشگاه ها می توانیم از طرق مختلف ارتباط و تعامل داشته باشیم. استفاده از امکانات فنی و علمی طرفین، استفاده از نخبه های دانشگاهی در صنعت و همچنین از طریق بورس صنعت برای دانشجویان می توانیم پیوند خوبی مابین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه همراه با مهندس رضا رستمی از کارگاه ها و امکانات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ارومیه نیز بازدید و با اساتید این دانشکده دیدار و گفتگو نمودند.

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir