Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه نشست تخصصی صنعت و دانشگاه با موضوع  چالش های صنایع غذایی با حضور فناوران، صنایع و مسئولان استانی برگزار شد.

در این نشست  متخصصان  ضمن بررسی زمینه های همکاری مشترک بر توسعه همکاری های دانشگاه و صنعت غذا در استان تاکید کردند.

دکتر بهیاری مدیر فناوری و  ارتباط  با جامعه  دانشگاه ارومیه در این نشست گفت: دانشگاه با هدف اثرگذاری اجتماعی برنامه های مختلفی را تدارک دیده است که چهارشنبه های ارتباط با صنعت و نشست های تخصصی با صنایع مختلف از مهم ترین محورهای این برنامه است.

وی با اشاره به راه های متنوع تامین مالی پژوهش های مرتبط با صنعت افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان بستری مناسبی برای توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت فراهم آورده است، هزینه کرد بخشی از مالیات شرکت های خصوصی برای تحقیق و توسعه از جمله این موارد است.

مهندس جوی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست با ارائه آمار و ارقام مربوط به فعالیت واحدهای فعال صنایع غذایی استان این صنعت را یکی از  صنایع پیشرو در استان و دارای اهمیت استراتژیک در کشور دانست.

 دکتر دلیر راد معاون  غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به نقش نظارتی و حمایتی معاونت غذا و دارو، بخشی از چالش های این صنعت را بیان نمود. 

همچنین در ادامه  دکتر الماسی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان نیز با اشاره به بورسیه های صنعتی آن را فرصتی مغتنم برای پرورش نیروهای متخصص برای صنعت استان برشمرد و از صنایع حاضر در جلسه برای ثبت نام در این طرح دعوت به عمل آورد.

در این نشست مدیران عامل و یا نمایندگان صنایع استان همچون پاکدیس، گلنوش باختر،  ایلمان شیر، آب معدنی سیلوانا، صنایع لبنی سحر، آذر شهد، گلفام دارو، آرد فردوس، شیرین ناب باختر، سارونه، اروم نارین، عسل میرنجمعی، شرکت تاتائو، قند آذربایجان، اروم تینار شیر و...حضور داشتند و به چالش ها و دغدغه های خود را بیان نمودند. 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir