Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به همت بسیج اساتید آذربایجان غربی و به میزبانی دانشگاه ارومیه، مراسم روز ملی بسیج اساتید همزمان با اجتماع 30 هزار نفری بسیج اساتید سراسر کشور و به مناسبت روز 31 خرداد سالروز شهادت استاد شهید مصطفی چمران با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های استان برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در این آیین با گرامیداشت یاد شهید چمران افزود: اساتید لازم است در مسیر زندگی علمی و سیاسی این شهید را به عنوان سرمشق قرار دهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مطالباتی را از همه دانشگاهیان در جلسات و نشست‌های مختلف داشتند، اظهار کرد: عمده مطالبه‌ ایشان مساله پیشرفت علمی و نوآوری در مباحث علمی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: نوشته‌ها و سخنرانی‌های شهید چمران نشانگر اینست که ایشان از نظر معنوی انسان والایی بوده و از نظر عرفان در مراتب بسیار بالایی سیر می‌کردند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: شهید چمران الگو و سرمشق برتر برای اساتید و حوزویان هستند و باید زندگی ایشان را مطالعه کرده و منش و روش‌های ایشان را در زندگی بکار بست.

وی با اشاره به اینکه این شهید عرفان باطنی داشتند که توانستند اقدامات بزرگ را انجام دهند، گفت: دوران بسیار حساسی را کشور و انقلاب اسلامی می‌گذراند و باید از علم و امکانات و همه دارایی‌های خود در راه پاسداشت آرمان‌های شهدا بهره گرفت تا در مقابل شهدا که از دارایی‌هایشان گذشتند شرمنده نباشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه ایثار تمامی هستی در راه خدا کار دشواریست، تاکید کرد: مطالعه زندگی این شهید ضروریست و باید از معنویت و مجاهدت و خستگی ناپذیری ایشان سرمشق گرفت.

همچنین دکتر حیدری رئیس بسیج اساتید آذربایجان غربی نیز سخنران دیگر این مراسم بود. 

وی بر نقش مهم اساتید به عنوان افسران جنگ نرم در جنگ ترکیبی فعلی تاکید نمود.

در میانه های این مراسم سخنرانی دکتر قالیباف به صورت زنده از مراسم ملی روز بسیج اساتید که در تهران برگزار می شد و سایر بخش های این مراسم نیز پخش شد. 

در پایان مراسم از کانون های برتر بسیج اساتید استان و اساتید برتر جشنواره های علمی شهید چمران تجلیل شد. 

کانون بسیج اساتید دانشگاه ارومیه، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و کانون بسیج استید شهرستان خوی به عنوان کانون های برتر اساتید استان تجلیل شدند. 

همچنین از دکتر رضا درویش زاده، از دانشگاه ارومیه، دکتر هادی الماسی از دانشگاه ارومیه، دکتر اسماعیل قلی نژاد از دانشگاه پیام نور استان، دکتر سجاد پیرسا از دانشگاه ارومیه، دکتر امین رستمی زاده از جهاد دانشگاهی و دکتر جواد بهمنش از دانشگاه ارومیه نیز به عنوان اساتید برتر جشنواره علمی شهید چمران تجلیل شد. 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir