Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر یکروزه خود به ارومیه با جمعی از نخبگان و فعالان اقتصادی استان دیدار داشت.

در این دیدار دکتر عباس شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه به عنوان نماینده دانشگاهیان بخشی از دغدغه جامعه دانشگاهی استان را بیان نمود.

دکتر عباس شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به معاون اول رئیس جمهور گفت: دانشگاه های استان براساس ایفای رسالت اجتماعی و حرکت به سمت دانش بنیان شدن و دانش بنیان کردن فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، اقدام به تعریف ماموریت براساس محورهای پیشران توسعه نمودند. این محورها ویژگی های متعددی مانند کلان بودن، مبتنی بودن  بر مزیت های منطقه، تحول آفرین و تاثیر گذار بر آحاد جامعه و نیازمند همراهی بخش های مختلف اجرایی هستند.

دکتر شفیعی بیان نمود: خوشبختانه با درایت استاندار محترم و همچنین ریاست محترم دانشگاه ارومیه به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری آموزش عالی استان، حمایت های خوبی از فعالیت های دانشگاه های استان و همچنین استفاده از اعضای محترم هیئت علمی در برخی از مدیریت های اجرایی استان انجام شده است.

وی افزود: اما علیرغم این حمایت ها و تلاش های گسترده دانشگاه ها برای مشارکت در توسعه همه جانبه استان، متاسفانه در سطح کلان و همچنین قانون بودجه ۱۴۰۲، قوانین و سیاست هایی مانند اخذ مالیات و بیمه از فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی، قراردادهای ارتباط با صنعت، دانشجویان پسادکتری، گرنت پژوهشی و موارد دیگر مطابق با سایر فعالیت های اقتصادی  و اجرایی کشور اتخاذ می شوند که تاثیر قانون مترقی جهش دانش بنیان را بی اثر می نمایند و سبب کاهش مشارکت دانشگاهیان می شوند.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در پایان گفت: بنابراین به عنوان نماینده دانشگاهیان استان تقاضامندم تا نسبت به رفع این مشکل اساسی اقدام و پیگیری لازم از طرف حضرتعالی صورت پذیرد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir