Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
به منظورتسهیل استفاده از خدمات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه «سامانه آنلاین خدمات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه» در جلسه شورای این دانشگاه رونمایی شد.
این سامانه را می توان یک نرم افزار کامل معرفی کرد. استفاده از مجموعه‌های نرم‌افزاری مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی (LIMS)، راهکاری مناسب برای سامان‌دهی و مدیریت گردش اطلاعات در آزمایشگاه‌ها است.
مدیریت فرایندهای آزمایشگاهی مانند فرایند انجام آزمون (از پذیرش نمونه از مشتری، بررسی فنی، توزیع نمونه و انجام آزمون، تا ارایه نتایج به مشتری)، فرایندهای مدیریت کیفیت، فرایندهای انبارش نمونه‌ها و همچنین فرایندهای پشتیبانی و نگهداری و تعمیرات، از جمله توانمندی‌های این سامانه است.
دکتر پیمان صالحی معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: دانشگاه ارومیه یکی از دانشگاه های پیشرو و ممتاز کشور در ارزیابی های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی همچنین با اشاره به برخی از دغدغه های صنفی اعضای علمی در کشور افزود که وزارت علوم به صورت شبانه روزی پیگیری رفع مشکلات و نگرانی های اساتید بزرگوار بوده و موفقیت های خوبی را نیز تا بدین لحظه دراین خصوص کسب نموده است.
معاون پژوهشی ضمن اشاره به تغییرات صورت گرفته در آیین نامه پژوهشی، افزایش چشمگیر بودجه پژوهشی دانشگاه ها در سال اخیر به واسطه دریافت اعتبار صد میلیون یورویی از منابع صندوق توسعه ملی و نیز رسیدن سهم بودجه پژوهشی به 15 درصد از بودجه کل دانشگاه ها را یک موفقیت چشمگیر قلمداد کرد.
وی همچنین از اعضاء هیات علمی درخواست کرد که با جدیت و توجه بیش از پیش به حوزه قراردادهای ارتباط با صنعت ورود کرده و در افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها همکاری بیشتری با معاونت های پژوهشی داشته باشند.
وی همچنین اشاره کرد که گرنت پژوهشی اعضاء هیات علمی به خصوص در زمینه راهنمایی دانش جویان تحصیلات تکمیلی افزایش مطلوبی خواهد داشت.
همچنین دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در ابتدای این جلسه ضمن بیان ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه، گزارش از دستاوردها و پیشرفت های پژوهشی دانشگاه ارومیه ارائه نمود.
در ادامه این جلسه برخی از اعضای شورای دانشگاه دغدغه ها و مسائل خود را در حوزه پژوهش و آموزش عالی بیان نمودند.
لازم به ذکر است این سامانه به همت اداره فناوری اطلاعات و  اداره امور آزمایشگاه های دانشگاه ارومیه طراحی و اجرا شده است. 
 
لینک سامانه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه


 
 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir