Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر وحید حدادی قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم به همراه دکتر محمدرضا محمدزاده عطار معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی این مرکز، ضمن بازدید از دانشگاه ارومیه، با اعضای هیات رئیسه این دانشگاه نیز طی نشستی گفتگو نمودند.
دکتر حدادی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از عملکرد خوب دانشگاه ارومیه در حوزه توسعه دیپلماسی علمی و همکارهای بین المللی و همچنین جذب دانشجویان غیرایرانی به عنوان یک دانشگاه مرزی کشور،‌ گفت: معتقدیم دانشگاه‌های فعال کشور در حوزه بین الملل، باید با هم افزایی و هماهنگی کامل با یکدیگر عمل نمایند. در همین راستا در زمینه همکاری های علمی با کشور عراق یک سری چهارچوب هایی علمی تعریف کردیم که تمامی دانشگاه ها همانند دانشگاه های موفق در این زمینه اقدام کنند.
قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود:‌ در زمینه تبادل استاد در سطح بین الملل اهتمام ویژه باید داشته باشیم. قراردادهای علمی بین المللی را نیز باید افزایش دهیم.
دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه در حوزه دیپلماسی علمی و توسعه روابط بین الملل، گفت: جذب و ساماندهی 1772 دانشجو غیرایرانی، تاسیس دفتر امور کنسولی دانشجویان، تاسیس مرکز آزفا و راه اندازی سامانه آنلاین جذب دانشجویان غیرایرانی و همچنین طراحی چارت جذب و ساماندهی دانشجویان بین الملل، اقداماتی است که در این حوزه انجام دادیم.
رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه ضمن اشاره به تاسیس میز همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ارومیه و دانشگاه های ترکیه، گفت: بازدید هیات رئیسه دانشگاه از چند دانشگاه کشور ترکیه، بازدید روسای دانشگاه های ترکیه از دانشگاه ارومیه، انعقاد تفاهم های همکاری با چند دانشگاه کشور ترکیه، تبادل دانشجو و برگزاری دروس مشترک، برگزاری وبینارهای مشترک علمی، شرکت دانشگاه در نمایشگاه بین المللی جذب دانشجویان در شهر استانبول و همچنین برنامه ریزی جهت اجرای چهار همایش مشترک بین اللمللی در سال آینده از جمله اقدامات گسترده این میز در دانشگاه ارومیه است.
دکتر علیجانپور در ادامه ضمن اشاره به میزبانی از چند هیات بین المللی در دانشگاه ارومیه طی یک سال گذشته، تصریح کرد: 35 درصد از مقالات علمی دانشگاه ارومیه با همکاری اساتید بین المللی در ISI و Scopus نمایه شده اند.
وی در پایان گفت:‌ در پایان شهریور ماه نیز دانشگاه ارومیه میزبان اولین جشنواره بازی های بومی محلی دانشجویان غیرایرانی کل کشور خواهد بود.
دکتر حدادی در ادامه حضور خود در دانشگاه ارومیه که دکتر صادقی رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز او را همراهی می نمود،‌ از ساختمان پردیس بین الملل،‌ دفتر امور کنسولی دانشجویان و همچنین موزه تاریخ و افتخارات دانشگاه ارومیه نیز بازدید نمود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir