Public Relations News Website

امروز

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی در ایران و مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه با اشاره به اعلام آمادگی بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی برای این جشنواره از آغاز پذیرش شرکت کنندگان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ارومیه، دکتر سلمان فرضعلی‌پور دبیرکل اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی در ایران گفت: از امروز /۲۷ شهریورماه/ پذیرش دانشجویان و تیم‌های شرکت‌کننده این جشنواره به میزبانی دانشگاه ارومیه آغاز می‌شود و انتظار داریم با توجه به اعلام آمادگی ۴۱۶ دانشجو از سراسر کشور با ملیت حدود ۱۵ کشور تا عصر امروز این تعداد بصورت قطعی ثبت‌نام کنند.
وی افزود: آغاز رسمی این رقابت‌ها و مراسم افتتاحیه فردا سه‌شنبه /۲۸ شهریورماه/ خواهد بود و شرکت کنندگان در سه بخش رقابتی، نمایشی و رقابتی-نمایشی به رقابت خواهندپرداخت که در بخش رقابتی پنج رشته چوب‌کشی، دال پلان، هفت سنگ مهارتی، لی‌لی مرحله‌ای (غاز قلنگ) و الختر خواهدبود.
دکتر فرضعلی‌پور اهمیت این جشنواره را بخصوص از لحاظ دیپلماسی بسیار با اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ ایرانی به دانشجویان خارجی به عنوان سفیران کشورمان در بحث بازیهای بومی و محلی و انتقال این فرهنگ به کشورهای خارجی یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که این جشنواره دارد و از این طریق بتوانیم شاهد گسترش فرهنگ ایرانی به نقاط مختلف جهان باشیم.
دبیر اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی در ایران با اشاره به اهمیت رقابت‌ها در بحث دیپلماسی ورزشی و دیپلماسی علمی اظهار کرد: وزارت علوم و دانشگاه ارومیه برای میزبانی شایسته برای دانشجویان خارجی تلاش می‌کنند و امیدواریم بتوانیم اولین دوره را به بهترین شکل برگزار کنیم.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه در خاتمه درخصوص برنامه‌های فرهنگی و پیرامونی جشنواره هم گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و گردشگری مدنظر است و در این راستا بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری، موزه‌ها، طبیعت گردی و تور استخر پیش بینی شده است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir