Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

در راستای گسترش تعاملات دانشگاه با صنعت، دانشگاه ارومیه میزبان مدیر کل پژوهش و فناوری، مدیر آموزش و مدیر انرژی زیست توده سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهروری برق ایران (ساتبا)، مدیر کارخانه سیلکون متال آراز و مدیرعامل شرکت ثنا الکترونیک آذربایجان بود.
در این نشست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه ضمن خیر مقدم به حضار با اشاره به اهمیت انرژی های پاک به تشریح توانمندی ها و پتانسیل ها و اهداف دانشگاه ارومیه پرداخت.
در ادامه این نشست مدیر کل پژوهش، فناوری و نوآوری ساتبا با تشریح آخرین وضعیت توسعه انرژی های تجدید پذیر در ایران و جهان به تشریح راهکارهای مشارکت دانشگاه در این طرح ها پرداخت.

دکتر شعبانی کیا با اشاره به بازار گسترده و سرمایه گذاری کلان در این زمینه و نیازمندی های متعدد این صنعت به فناوری های نوین از قبیل اینورترها، پیل های سوختی و فناورهای مربوط به توربین های بادی آمادگی خود را برای مشارکت با دانشگاه ارومیه اعلام کرد.
در ادامه این دورهمی روسای دانشکده ها و پژوهشکده ها و اساتید حاضر در جلسه زمینه های همکاری را مورد ارزیابی قرار دادند.
در خاتمه این جلسه مدیر کارخانه سلیکون متال آراز با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری این شرکت در منطقه خوی به تشریح آخرین دستاوردهای این شرکت پرداخت.

مهندس ملکی گفت این کارخانه بزرگترین مجموعه تولید کننده سیلیکون در خاورمیانه است و در فاز اول این کارخانه نزدیک به ۴۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود این کارخانه با نخبگانی از دانشگاه صنعتی شریف و مدال آوران المپیادهای علمی راهبری می شود و چرخه سیلیس از استخراج و اکتشاف معدن گرفته تا فرآوری و متالوژی و تبدیل به محصولات با تکنولوژی بالا و استراتژیک در این مجموعه صورت می پذیرد و شکل گیری این کارخانه را الگوی ممتاز از همکاری دانشگاه با صنعت می توان برشمرد.

ایشان با اشاره به نیازها و توانمندی های این مجموعه عظیم صنعتی اعلام آمادگی کرد همانگونه که کارخانه فولاد مبارکه در توسعه دانشگاه های اصفهان نقش بازی کرده است این مجموعه دانش بنیان میتواند به عنوان شتابدهنده ای برای توسعه در کنار دانشگاه ارومیه باشد و به همین منظور برنامه ای برای بازدید از این مجموعه تنظیم گردید.
در خاتمه جلسه مدیر عامل شرکت دانش بنیان ثنا الکترونیک آذربایجان فعالیتهای این شرکت را الگویی موفق از همکاری صنعت با دانشگاه دانست. دکتر سفیدی با اشاره به اینکه طرح های این شرکت با مشارکت اساتید گروه های مکانیک و عمران دانشگاه ارومیه در حال اجرا هست خواستار افزایش حجم همکاری ها گردید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir