Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 به‌ دعوت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه جلسه‌ نشست فعالان دانشجویی و دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری با هیئت رئیسه دانشگاه  برگزار شد. این جلسه از ساعت ۱۰:۳۰ شروع و تا حدود ساعت ۱۳:۴۵ به طول انجامید.

موضوع جلسه بیان دغدغه‌های دانشجویان دربارۀ موضوعات مختلف در حوزه‌های فرهنگ، امور صنفی، آموزش و پژوهش دانشجویان و جامعه بود. دکتر محمدحسن جوادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر سجاد چهرگانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر عباس بانج‌شفیعی معاون پژوهشی و فناوری، دکتر الهام زاده‌هاشم مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت‌الاسلام‌و المسلمین محمدعلی حسن‌زاده معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه،دکتر جلیلیان مدیرکل آموزش دانشگاه و دکتر خیرفام مدیر امور دانشجویی دانشگاه ارومیه در این جلسه حضور داشتند.

در ادامه گزارش این جلسه که به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه تدوین شده است را بخوانید:

در ابتدا، حجت‌الاسلام حسن‌زاده با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید جلسه را شروع کردند. ایشان با اشاره به زمین‌لرزۀ مهیب ۶٫۳ ریشتری هرات افغانستان به احساس‌کردن این زلزله در شهر مشهد پرداختند. همچنین با تشبیه عملیات نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین با نام «طوفان الأقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیستی به زلزله به ایراد سخنانی چند دربارۀ این رویداد پرداختند. ایشان به ۷۵ سال اشغال و جنایت رژیم صهیونیستی اشاره کردند و با تقبیح تیترزنی‌های عجیب برخی از رسانه‌ها با عناوینی چون «تجاوز حماس به اسرائیل» از رهبر انقلاب نقل‌قولی را مطرح کردند: «مقام معظم رهبری چند سال پیش جمله‌ای را گفتند که برای ما عجیب بود. ما گمان می‌کردیم که این مبالغه است؛ زیرا جای شهید معلوم است؛ اما ایشان گفته بودند: جای شهید و جلاد را تغییر می‌دهند.» ایشان در پایان سخنانشان ضمن تبریک سال نوی تحصیلی، دانشجویان را به این توصیه کردند که فریب رسانه‌های فریبکار را نخورند؛ طوری‌که جای شهید و جلاد تغییر یابد.

دکتر جوادی ضمن تشکر از حجت‌الاسلام حسن‌زاده، سال تحصیلی جدید را تبریک گفتند و ضمن اشاره به فعالیت های سال قبل فعالان دانشجویی را به فعالیت بیشتر دعوت کردند. ایشان به حوادث سال گذشته هم اشاراتی کردند و دربارۀ آنان گفتند: «پارسال حوادث و اتفاقات غافلگیرکننده بود؛ هم آغاز سال تحصیلی غافلگیرکننده بود. کرونا تمام شد. وزارت علوم صراحتاً اعلام کرد باید دانشگاه‌ها حضوری شود. آمادگی وجود نداشت. واقعاً دو سال بود تقریباً خوابگاه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، محوطه‌ها و فضای کلاس‌ها تعطیل شده بودند و آمادگی پذیرش را نداشتند و ما مجبور شدیم به‌سرعت شرایط را برای آغاز کلاس‌های حضوری فراهم کنیم.» دکتر جوادی تصریح کرد: «خود ریاست دانشگاه تک‌تک مدیران را توصیه می‌کند که با دانشجویان ارتباط داشته باشند. لذا در بر روی دانشجویان بسته نیست.»

دکتر شفیعی ضمن تبریک سال نوی تحصیلی به سؤالات دانشجویان دربارۀ امور پژوهشی پاسخ دادند. ایشان در ابتدا دربارۀ برخی از امور پژوهشی و روند کار این معاونت به ایراد سخن پرداختند. سپس به پرسش‌های سرکارخانم طالبی، دبیر شورای دبیران انجمن‌های علمی، پاسخ دادند. خانم طالبی دربارۀ گنگ‌بودن آئین‌نامۀ هسته‌های پژوهشی و ارائۀ گواهی‌های دوره‌های مختلف همچون دوره‌های کارآفرینی سؤالاتی مطرح کردند. دکتر شفیعی دراین‌باره گفتند: «هسته‌های پژوهشی به دانشجویان کارشناسی مربوط است و استاد دانشگاه می‌تواند در حوزه‌های محتلف دانشجویان را به کار بگیرد. این موضوع پیچیدگی بخشنامه‌ای ندارد و مجور خاصی نیاز ندارد. هیچ هستۀ پژوهشی در دانشگاه وجود ندارد؛ زیرا این موضوع به دانشکده‌ها مربوط است؛ اما می‌توان مشوق‌هایی در نظر گرفت تا اساتید انگیزه پیدا کنند هسته‌های پژوهشی به راه بیندازند.» دکتر شفیعی همچنین دربارۀ گواهی کارآفرینی بیان کردند: «چیزی که هم‌اکنون برای گواهی کارآفرینی داریم بیشتر جنبۀ رفع‌تکلیفی دارد؛ اما برای این موضوع رویکرد جدیدی اتخاذ کرده‌ایم. این موضوع را آقای دکتر زنوزی در دست توسعه دارند و برنامه‌های ویژه‌ای را برای این دوره‌ها تدارک دیده‌اند که از زحماتشان تشکر می‌کنم. دوره‌های جدید دارای سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته خواهند بود.»

در ادامۀ جلسه، نیما حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه، با انتقاد از نبود شورای صنفی دانشجویان به تشکیل هرچه‌زودتر این شورا از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دعوت کرد. وی همچنین از مدیران دانشگاه دعوت کرد جلسات آنان با دانشجویان به عموم دانشجویان اختصاص یابد و دربارۀ کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی و غذای رستوران‌های دانشگاه مدیران را به پاسخگویی فراخواند. آقای حسینی همچنین دربارۀ مسائل آموزشی گفت: «نظرسنجی از دانشجویان دربارۀ تدریس اساتید در پایان نیمسال تحصیلی چه تأثیری دارد؟ آیا اصلاً تأثیرگذار است؟»

دکتر خیرفام دربارۀ وضعیت و کیفیت خوابگاه‌ها پاسخ داد: خوابگاه‌هایی را که در سال ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم، همچون مناطق جنگ‌زده می‌ماندند! با این حال، باتوجه‌به اینکه ۱۹ خوابگاه داری حدود ۹۳۰ اتاق داریم، برای جدیدترین ساختمان خوابگاهی ۲میلیارد هزینه کردیم. سال گذشته بنا بر این گذاشته شد زیرساخت‌ها حل شوند. بر این اساس موتورخانه‌ها را تعمیر کردیم. امسال هم در حد بضاعتمان می‌خواهیم کیفیت خوابگاه‌ها در مقیاس اتاق‌ها بهتر شود. امسال فقط ۹میلیارد تومان هزینه کردیم و در طی سال‌های آینده در نظر داریم تجهیزات بیشتری برای خوابگاه‌ها فراهم کنیم. به دانشجویان ترم ۹ کارشناسی و دکترا و ترم ۵ کارشناسی‌ارشد خوابگاه داده شده است. این موضوع در سامانه اطلاع رسانده شده بود و آنان انتخاب خوابگاه کرده بودند و خوابگاه داده شد. همچنین اگر برای دانشجویان روزانه خوابگاه داده شد و ظرفیت باقی ماند، مقرر شده به شبانه‌ای‌ها هم طبق اولویت دوری مسیر (شعاع بین ۱۰۰ تا ۱۳۰کیلومتر) خوابگاه داده شود.

دکتر جلیلیان در پاسخ به سؤال ارزیابی اساتید گفت: دانشجویان آنچنان به ارزیابی اساتید اهمیت نمی‌دهند؛ اما اگر استاد مدعو نمرۀ زیر ۱۶ بگیرد، دیگر درسی برای تدریس دریافت نخواهد کرد. اگر استاد خود دانشگاه باشد، دروس مضاف بر مؤظفی‌شان در نظر گرفته نمی‌شود و از ناحیۀ موضوعات پژوهشی و ارتقای علمی به مشکل می‌خورند؛ هرچند پژوهش‌های شاخصی داشته باشند. مدیر برنامه‌ریزی و سنجش آموزش همۀ این موضوعات را بررسی می‌کند؛البته کارگاه‌های توانمندسازی اساتید هم برگزار می‌شود تا ضعف‌هایشان حل شود.

... قاضی‌خانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه، در ابتدا مسائل صنفی دانشجویان را یادآوری کرد و با اشاره به بودجۀ معاونت فرهنگی بابت فعالیت‌های فرهنگی، پیشنهاد کرد برای استقبال بیشتر دانشجویان از نمازجماعت مسجد دانشگاه مشوق‌های مادی و معنوی در نظر گرفته شود. وی در مطلبی دیگر خواست در حوزۀ آموزشی شیوۀ تدریس به تدریس حرفه‌ای و مباحثه‌ای تغییر یابد. او دراین‌باره گفت: این نوع تدریس شیوه‌ای جهانی‌ست.

دکتر جلیلیان در پاسخ به شیوۀ تدریس گفت: بر این موضوع همیشه تأکید شده است و در شورای آموزشی بر این موضوع تأکید می‌شود. البته این موضوع بر اساس ماهیت درس و سلیقۀ استاد و علاقۀ دانشجویان تغییر می‌کند. بعضی از درس‌ها را می‌توان با این نوع تدریس پیش بُرد؛ اما برخی را خیر. با این حال، به اساتید محترم باز توصیه می‌کنیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

دکتر جوادی دربارۀ مسئلۀ نمازجماعت دانشگاه کم‌کاری معاونت متبوعش و دیگر نهادهای دانشگاه را تأیید کرد؛ اما به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از دانشجویان می‌توانند در نمازجماعت شرکت کنند.

محمدرضا سلطانی‌وش، دبیر جامعۀ اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه، از برگزاری کلاس‌های جبرانی در زمان فرهنگی دانشگاه گلایه کرد. وی همچنین به تعداد اندک هیئت‌علمی برخی از رشته‌های تحصیلی اشاره کرد و این موضوع را باعث اخلال و فرسودگی در تحصیل دانشجویان دانست. آقای سلطانی‌وش همچنین از دکتر خیرفام و دکتر جوادی بابت تدبیرات فرهنگی در خوابگاه تشکر کرد؛ اما از کیفیت غذای دانشجویان انتقاد نمود.

دکتر جلیلیان در پاسخ به برگزاری کلاس‌های جبرانی در زمان فرهنگی گفت: از طرف ما به دانشکده‌ها و معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نامه فرستاده شد که نباید در این ساعت کلاسی برگزار شود؛ اما مـتأسفانه برخی از همکاران این موضوع را مدنظر قرار نمی‌دهند. از نیمسال آینده قرار است از طریق سامانۀ هم‌آوا این ساعت از لیست دروس حذف شود. غیبت ردکردن دانشجویان در ساعت فرهنگی غیرقانونی‌ست. دانشجویان مراتب را گزارش دهند تا غیبت لحاظ نشود.

علی آذر، نمایندۀ هیئات دانشجویی دانشگاه ارومیه، نیز از کیفیت و تغییر قیمت غذای دانشجویان انتقاد کرد و به تغییر پلکانی قیمت غذا و در نتیجه، فشار مضاعف بر دانشجو از لحاظ اقتصادی اشاره کرد. آقای آذر از شهریۀ اضافی بابت حذف‌واضافه انتقاد کرد و گفت: «چرا دانشجو در بازۀ زمانی حذف‌واضافه به‌خاطر اینکه دستش می‌خورد و درسی حذف می‌شود و آن را دوباره اخذ می‌کند، باید ۶۰۰هزار تومان شهریه بپردازد؟» آقای آذر همچنین گفت: «چرا آئین‌نامۀ آموزشی سال ۱۴۰۲ برای ورودی‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ و ۹۹ و ۹۸ اجرا می‌شود، درحالی‌که در خود آئین‌نامه آمده مخصوص سال ۱۴۰۲ است؟» وی همچنین به تشکیل شورای صنفی تأکید کرد و آن را حق دانشجو دانست. آقای آذر از دانشگاه خواست هزینه‌های خود را شفاف کند و افزایش قیمت‌های دانشگاهی را به پولی‌شدن دانشگاه تعبیر کرد و آن را مخالف نظام اسلامی دانست.

دکتر جلیلیان دربارۀ شهریۀ اضافی حذف‌واضافه پاسخ داد: این موضوع را اولین‌بار است که می‌شنوم. ما شهریه‌ای بابت حذف‌واضافه در مهلت قانونی برای دانشجویان روزانه در سنوات مجاز نداریم. اگر چنین چیزی بوده، مراتب را اطلاع دهید تا پیگیری کنیم. وی همچنین دربارۀ آئین‌نامۀ سال ۱۴۰۲ گفت: این آئین‌نامه برای ورودی‌های ۱۴۰۲ به‌بعد اعمال می‌شود و برای ورودی‌های قبل از این سال، از آئین‌نامه‌های گذشته پیروی می‌کنیم.

دکتر جوادی دربارۀ شفافیت مالی دانشگاه گفت: در طی دو سال اخیر، در حوزۀ ارتقای خوابگاه‌ها، محوطه‌ها، رستوران‌ها و... هزینه‌های فراوانی شد؛ اما هنوز هم نیاز هست و در بهترین وضعیت نیستیم. بیش از ۵۰۰ نفر استاد هیئت‌علمی داریم و بیش از ۱۰۰۰ نفر کارمند. ۹۰درصد اعتبار ۵۰۰میلیاردی‌ای که به دانشگاه داده می‌شود، برای حقوق این عزیزان پرداخته می‌شود و با ۱۰درصد باقی‌مانده باید هزینه‌های آموزشی، پژوهشی و... را پرداخت کنیم.

ایشان در ادامه مدیران دانشگاه را هم نمایندۀ دانشجویان دانست و هم نمایندۀ دولت. او به مرزی‌بودن دانشگاه ارومیه اشاره کرد و علت اینکه بیشتر مطالبات دانشجویان دانشگاه ارومیه صنفی‌ست بودجۀ اختصاص‌یافته به دانشگاه ارومیه در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های کشور از همین ناحیه دانست. او همچنین از تمدن‌سازی و ظهور تمدن نوین اسلامی و افول تمدن غرب سخن به میان آورد و دربارۀ اینکه کشورمان به قله‌ها نزدیک می‌شود چگونه این موضوع را به جهانیان نشان می‌دهد پرسید.

روناک طالبی، از نمایندگان انجمن‌های علمی، اعلام کرد باتوجه‌به اینکه انجمن علمی نزدیک‌ترین تشکل به دانشجوست، فشار اصلی را تحمل می‌کند و از کم‌لطفی تشکل‌های اسلامی به انجمن‌های علمی گلایه‌مند بود. وی همچنین اعلام کرد در دوسه سال اخیر انجمن‌های علمی بسیاری از امور آموزشی دانشجویان را پیش می‌برند. او به مسئلۀ کارپرداز دانشگاه اشاره کرد و حل‌نشدن آن را موجب بی‌انگیزه‌شدن دانشجویان دانست. او همچنین دربارۀ اختصاص‌دادن تجهیزات آزمایشگاهی به‌صورت دانشکده‌محور، و نه انجمن‌محور، سخن به میان آورد و نتیجۀ آن را خواستار شد. وی منظم‌ترشدن امور استقبال از دانشجویان را از معاونت فرهنگی خواستار شد و اینکه هم تشکلات اسلامی و هم دانشکده‌ها به‌صورت جداگانه از نودانشجویان استقبال می‌کنند، نوعی دوباره‌کاری دانست. خانم طالبی همچنین دربارۀ اینکه فعالان دانشجویی خود نیز دانشجو هستند و درگیر تحصیل‌اند، درخواست این را کرد که به آنان امتیازاتی داده شود. او همچنین دربارۀ تعلق‌نگرفتن خوابگاه به دانشجویان سنواتی و افزایش چندبرابری قیمت غذای آنان انتقاداتی مطرح کرد و جریمه‌دادن آنان را مورد پرسش قرار داد.

زهرا طاهرعطایی، دبیر کانون هنرهای تجسمی، از معاونت فرهنگی تأمین هزینه‌های اصلی دوره‌های مهارت هنری را خواستار شد. او همچنین طرح رنگ‌آمیزی دیوارهای مجتمع فرهنگی را مطرح کرد و از برنامه‌های پیش روی این کانون برای معرفی بیشتر مجتمع فرهنگی دانشگاه ارومیه خبر داد.

میلاد دوست‌آذر، از نمایندگان انجمن‌های علمی، از حضورنداشتن دکتر علیجانپور، رئیس دانشگاه ارومیه، در جلسه انتقاد کرد و دربارۀ برنامۀ لغوشده روز مهندس و انتخابات اتحادیه این را گفت که به انجمن‌های علمی بودجه‌ی اختصاصی داده نمی‌شود. او همچنین دربارۀ تداخل اختیارات معاونت فرهنگی و حراست دانشگاه این موضوع را مطرح کرد که حراست فُرم جدید را نمی‌پذیرد و برنامه‌ها معطل می‌مانند. او از ضعف اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجمن‌های علمی در وب‌سایت دانشگاه هم گلایه‌مند بود. گلایۀ دیگر وی تجهیزنبودن برخی از انجمن‌های علمی به سامانه‌های رایانه‌ای بود.

یزدان‌شناس، از نمایندگان انجمن‌های علمی، از ضعف دانشکدۀ شیمی از نظر آموزشی و پژوهشی انتقاد کرد و برای حل این مشکل، به دانشگاه‌های ممتاز کشور دراین‌زمینه اشاره کرد. او شورای صنفی را حق دانشجو دانست و از ضعف اطلاع‌رسانی دانشگاه در فضای مجازی هم انتقاد کرد و از دانشگاه دعوت کرد این موضوع را حل نماید. دکتر جوادی در پاسخ به مسئلۀ ضعف اطلاع‌رسانی دانشگاه، مراجعه به وب‌سایت دانشگاه را یادآوری کرد؛ اما وعده داد با وحدت‌رویه‌ای که اتخاذ شود، مشکل اطلاع‌رسانی دانشگاه در فضای مجازی حل شود.

رضا قنبرزاده، یکی دیگر از نمایندگان انجمن‌های علمی، به مشکلات صنفی همچون آب شرب اشاره کرد و گفت: «ایستگاه‌های سرویس‌های دانشجویی در شأن دانشجویان نیست.» او دربارۀ نبود ارتباط با صنعت و درس کارآموزی در رشتۀ معماری انتقاداتی مطرح کرد و گفت با اینکه دانشگاه دراین‌زمینه قراردادهایی را بسته است، این درس وجود ندارد. او پیشنهاد داد شورای صنفی به صورت دانشکده‌ای باشد.

دکتر خیرفام در پاسخ به دانشکده‌ای‌بودن شورای صنفی گفت: آئین‌نامه این مشکل  را حل کرده است. وی همچنین دربارۀ مشکل آب شرب پاسخ داد: اگر مشکل مربوط به خوابگاه‌ها باشد، از سال گذشته آب تصفیه‌شده در خوابگاه‌ها گذاشته‌ایم و خود شخصاً کیفیتشان را هر سه ماه یک بار بررسی می‌کنم.

فرزاد پارسایی‌نژاد، نمایندۀ نشریات دانشجویی، دربارۀ نبود راهنمایی‌های مناسب برای نشان‌دادن مکان مجتمع فرهنگی انتقاداتی را مطرح کرد و از پرداخت‌نشدن جوایز مسابقات گله‌مند بود. او همچنین پیشنهاد کرد دربارۀ حل‌نشدن مشکلات دانشگاه اطلاع‌رسانی انجام شود تا دانشجویان مخاطب اقناع شوند. آقای پارسایی‌نژاد همچنین از توجه معاونت فرهنگی به امکانات نشریۀ متبوعش تشکر کرد و از مدیران دانشگاه خواست از این ظرفیت برای ارتباط با دانشجویان استفاده کنند.

دکترخیرفام دربارۀ تعامل مسئولان با دانشجویان پاسخ داد: از ایدئال‌ها شاید دور هستیم و بعضی از مسائل مانع شده‌اند؛ اما با دانشجویان از طریق تماس و پیامک در ارتباط هستیم و بنده در خدمت دانشجویان برای حل مسائلشان به‌صورت فعال در دانشگاه با وجود وسعت و حجم کار حضور دارم. بنده در دانشگاه تربیت‌مدرس ۶ سال حضور داشتم که در طی دو سال فقط یک بار آن‌هم رئیس دانشکده را توانستم ببینم! با این حال، حضور میدانی خود را تقویت خواهیم کرد.

دکتر جوادی در پاسخ، دربارۀ مصاحبه با مدیران دانشگاه اعلام آمادگی کرد و تأکید کرد خود مدیران بارها اعلام کرده‌اند که از مصاحبه‌ها و ارتباط با دانشجویان استقبال می‌کنند. وی همچنین اعلام کرد انتخابات شورای صنفی در آبان‌ماه طبق آئین‌نامه‌اش برگزار خواهد شد.

دکتر خیرفام دربارۀ شورای صنفی گفت: در آئین‌نامۀ مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور ظرفیتی وجود داشت که بر اساس آن شورای تخصصی و دانشجویی راه‌اندازی شد. این امر با حمایت دکتر جوادی و دکتر علیجانپور انجام پذیرفت. این شورا به‌گونه‌ای‌ست که از تمام بخش‌های دانشگاه در این شورا باید عضو وجود داشته باشد. یعنی هم از دانشجویان (از خوابگاهی و غیرخوابگاهی، از خواهران و برادران) و انجمن‌ها و تشکلات و هم از شوراهای مدیریتی. مسئولیت این شورا دست دکتر جوادی‌ست و بنده دبیر آن هستم. این شورا مخصوص امور سیاستگذاری‌ست و نه امور مصداقی. دربارۀ شورای صنفی باید گفت همۀ نهادهای دانشگاه دربارۀ تشکیل این شورا متفق‌اند؛ اما نگرانی‌ای وجود دارد. بر اساس آمار، از حدود ۱۰۰ دانشگاه کشور حدود ۵۷ دانشگاه شورای صنفی تشکیل دادند؛ فقط در ۲۷ دانشگاه به نتیجه رسید؛ یعنی بقیه به حد نصاب نرسیدند. هر ۲۷ دانشگاه پشیمان شدند؛ زیرا شوراهایشان به تریبونی برای تفکرات خاص مخالف سیستم تبدیل شدند؛ منظور از سیستم تمام بخش‌هاست و حتی شما دانشجویان را هم در بر می‌گیرد. با این حال، از تشکیل شورای صنفی استقبال می‌کنیم؛ بنده منتظر دستور هستم و شورا طبق آئین‌نامه تشکیل خواهد شد.

دکتر خیرفام دربارۀ اینکه قیمت و کیفیت غذا تغییر کرده نیز پاسخ داد: قیمت تمام‌شدۀ غذا ۸۰ تا ۹۰هزار تومان است که این رقم در سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان بود. قیمت غذا ۵۰ درصد افزایش یافته که سهم دانشجو فقط ۴هزار تومان افزایش بوده است. طبق برنامه‌های پنجم و ششم توسعه ۵۰ درصد هزینۀ عذا متعلق به دانشجو بود که ما نهایتاً ۱۲درصد هزینۀ غذا را بر عهدۀ دانشجو گذاشته‌ایم. دولت می‌خواست سیستمی را برای این موضوع ترتیب دهد که با اعتراض ما که این سیستم به ضرر دانشجوست کنار گذاشته شد؛ از طرفی حمایت‌های دکتر جوادی بابت این ۱۲ درصد هم بود که از ایشان تشکر می‌کنم. غذاهای رستوران‌ها مرتب رصد می‌شود. طبق آئین‌نامۀ بهداشت تغذیه که به‌تازگی آمده توزیع هرگونه نوشیدنی در رستوران‌های دانشجویی از لحاظ بهداشتی ممنوع است. اگر کسی می‌خواست رعایت نکند، می‌تواند آن را بخرد. برای تأمین میوه نیز در حال مذاکره با صندوق رفاه دانشجویی هستیم که دراین‌زمینه ما را یاری دهد. دربارۀ کیفیت غذا نیز باید گفت برخی مسائل بهداشتی ممکن است به‌صورت خیلی جزئی و مثلاً در ماه یک بار رخ دهد. البته بعضی از این مسائل به خود دانشجویان نیز برمی‌گردد؛ مانند وجود مو در غذا. در حوزۀ رفاهی دانشجویان، صندوق راه دانشجویان تصمیم‌گیرنده است و رئیس این نهاد را خودِ وزیر علوم منصوب می‌کند. بنابراین، کمیسیون موارد خاص که مربوط به حوزۀ آموزش است هیچ اختیاری در حوزۀ رفاهی دانشجو ندارد.

در نهایت، جلسه با ذکر صلواتی بر پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به پایان رسید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir