Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

در ادامه سلسه نشست های تخصصی دانشگاه ارومیه با جامعه و صنعت، اینبار با هدف رفع نیازهای پژوهشی و علمی، نشست تخصصی دانشگاه ارومیه و فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در این نشست ضمن تاکید بر ظرفیت های پژوهشی و علمی بالای دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه از لحاظ اعضای هیات علمی، آزمایشگاه ها و تجهیزات هایتکی که دارد می تواند نقش مهمی در رفع نیازهای استان داشته باشد.

دکتر علیجانپور اظهار نمود: نشست های تخصصی با دانشگاه با جامعه و صنعت در این دوسال آثار بسیار مثبتی داشته است و دانشگاه در این دو سال توانسته است بسیاری از مشکلات پژوهشی و علمی استان را رفع نمایید. تا جاییکه حجم قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه از 38 میلیارد ریال در سال 1400، امسال فقط در این هفت ماهه نخست سال، به 160 میلیارد ریال رسیده است. این نشان دهنده ارتباط خوب دانشگاه و صنعت و جامعه است.

وی افزود: رفع نیازهای استان یکی از وظایف و رسالت های اصلی دانشگاه است که الحمدالله با اعتمادی که از طرح جامعه به دانشگاه شده است، این امر تا قسمت زیادی میسر شده است.

 سردار محمد احمدی فرمانده مرزبانی آذربایجان‌ غربی نیز در این جلسه ضمن اشاره به 967 کیلومتر مرز مشترک استان آذربایجان غربی با کشورهای همسایه، گفت: در تمامی این مرز فرماندهی مرزبانی گسترش یگانی دارد و باید برای تقویت این مرزها با دانشگاه ارومیه به عنوان مرجعیت علمی استان همکاری نماییم.

سردار احمدی افزود: با همکاری دانشگاه ارومیه و استفاده از راهکار های علمی و پژوهشی می توان بسیاری از مشکلات مرزبانی از جمله تجهیزات و تامین آب و برق که به روش سنتی اداره می شود را حل کرد.  همچنین می توان در زمینه هوشمندسازی مرزها از توان دانشگاه ارومیه بهره برد.

در ادامه این نشست هر یک از اساتید و کادر مرزبانی استان که در جلسه حضور داشتند نقطه نظرات و موارد مورد همکاری را بیان نمودند و مقرر شد در ادامه این جلسه کارگروه های تخصصی در بخش های مختلف با حضور اساتید و نمایندگان مرزبانی جهت حل مسائل مرزبانی استان تشکیل شود.

در پایان نشست سردار احمدی و هیات همراه از موزه مسکن طبیب و تالار افتخارات دانشگاه ارومیه بازدید نمودند.

گزارش صدا و سیما از این نشست را ملاحظه فرمایید:

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir