Public Relations News Website

امروز

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با استقبال بیش از 1000 دانشجوی دانشگاه ارومیه و با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، مراسم گرامیداشت روز دانشجو به همراه تریبون آزاد دانشجویی به همت تشکل های دانشجویی دانشگاه ارومیه در سال شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در این مراسم با اشاره به اینکه دانشجویان الگوی مطالبه گری صحیح در جامعه هستند، گفت: این قشر فرهیخته جامعه باید روحیه مطالبه‌گری خود را در مسیر درست توسعه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اظهار کرد: اهل علم بودن، جوان و شاد بودن، آزاد اندیشی، آرمان گرایی و حضور در صحنه از شاخصه های دانشجویی است که باید در همه این موارد با دقت عمل شود.

وی ادامه داد: کلیدواژه اهل علم بودن و حضور در صحنه از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری از دانشجویان است که امیدواریم همه دانشجویان در این خصوص اهتمام بیش از پیش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: اهتمام برای تحصیل مولفه اول دانشجویی و دارابودن جهت فکری، سیاسی و انقلابی مولفه دوم این قشر است که توجه به هر دوبخش ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه مطالبه‌گری از خصیصه‌های دانشجویان است، افزود: روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان موجب حل و فصل مشکلات می‌شود و هر دانشجویی باید در کلاس خود به گونه‌ای مطالبه کند که جامعه بزرگ در کلاس ها تجربه شود.

وی با بیان اینکه باید دانشجویان و جوانان حقوق خود را از جامعه مطالبه کنند، گفت: هر دانشجویی ضمن احیای روحیه مطالبه‌گری خود باید از خود نیز مطالبه کند و از خود حسابرسی کند و ارزش خود در جامعه را بسنجد.

استاندار آذربایجان‌غربی: دانشجویان منتظر اخبار خوب در زمینه دریاچه ارومیه باشند

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: در اواخر دی ماه شاهد انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه خواهیم بود، از این رو دانشجویان منتظر اخبار خوب درخصوص احیای دریاچه ارومیه باشند.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به دغدغه دانشجویان در خصوص دریاچه ارومیه افزود: گرم شدن زمین، کاهش ۶۰ درصدی بارش برف، شرایط اقلیمی و افزایش مداخلات انسانی از جمله دلایل کاهش آب دریاچه ارومیه است.

وی اضافه کرد: از طریق بارش برف ۱۳ مسیر شاخص مسیر آبریزی به دریاچه ارومیه بود که متاسفانه این مسیرها امروز خشک یا بسیارکم آب شده است و رشد حوزه کشاورزی نیز از جمله مباحث جدی در زمینه کاهش آب دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای پروژه‌های سخت افزاری دریاچه ارومیه ادامه داد: فصل رهاسازی آب از اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد شد و امسال نیز اینچنین خواهد بود.

معتمدیان اظهار کرد: ۱۴۰ هزار هکتار توسعه کشاورزی در استان طی سال‌های گذشته صورت گرفته و مصرف آب در این بخش به ویژه مصرف ۵۷ درصد آب صرفا برای سه محصول کشاورزی از دلایل اصلی کاهش تراز دریاچه ارومیه است.

وی گفت: ۳۷ درصد از آب کشاورزی استان صرف یونجه می‌شود و این امر از دلایل اصلی در این مسیر کم آبی دریاجه ارومیه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اجرایی استان افزود: ۲۵ درصد از پایانه‌ها در آذربایجان‌غربی است و تنها مسیر ورود به اروپا از این استان است بنابراین توسعه بازارچه‌های مرزی در راستای توسعه اقتصاد بین‌المللی‌ از سیاست‌های‌ دولت سیزدهم برای آذربایجان‌غربی است.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: صرفا یک میلیارد دلار سهم صادرات مرز تمرچین در سال گذشته بود که یک اتفاق بزرگی است.

وی با اشاره به تولیدات محصولات ارگانیک افزود: در تمامی تولیدات محصولات استراتژیک از جمله گندم، سیب و چغندر قند دارای رتبه هستیم اما نباید محصولات بومی خام فروشی شوند بلکه به سمت فرآوری آن پیش رویم،

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۷ مجوعه فرآوری در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت تبدیل این استان به قطب فرآوری محصولات است و از این رو در حال ایجاد بزرگترین مجموعه فرآوری در آذربایجان‌غربی هستیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه ۱۳ هزارمیلیارد ریال سرمایه معدن اورانیوم در آذربایجان‌غربی است، افزود: از این‌رو حق اشتغال یک درصدی در استان باید بیشتر نیز بشود.

وی با اشاره به گلایه دانشحویان در خصوص فیش‌های نجومی در استان گفت: مبارزه با فساد بدون شعار یکی از الزامات قوه قضاییه و دولت است که با رعایت اخلاق برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سیستم بازرسی استان گفت: یکی از وظایف قوه قضاییه، بازرسی، نیروی امنیتی و حراست در راستای تاکید دولت سیزدهم برخورد با چنین فسادها است.

وی با بیان اینکه نباید احساس نگرانی برای مردم و جامعه شکل بگیرد، افزود: نباید به راحتی به افراد اتهام بزنیم و علیه بهترین متخصصان استان اتهام زد و بدون مدرک و سند قانونی آبرویشان را ببریم و اجازه بدهیم سیستم نظارتی کار خود را انجام دهند نه اینکه با رسانه‌ای کردن موضوع، خود را نشان دهیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم فعالیت در پرونده مدیران شهری در قوه قضاییه کفت: حاشیه‌های مختلفی در این خصوص شکل گرفت اما چون ملاک قانون است بنابراین نباید حاشیه سازی کرد و منتظر حکم دادگاه باشیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه شهر ارومیه در مسیر کلانشهر شدن است، افزود: توسعه‌ این شهر در ‌دستور ‌کار ‌دولت سیزدهم است و در همین راستا با عدالت محوری به دنبال توسعه نقطه در شهر و استان هستیم.

وی با اشاره به توسعه اینترنت پر سرعت در آذربایجان غربی افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم توسعه ارتباط اینترنتی ۳g و ۴g درتمامی روستاها وجاده‌های استان است که درصدد رسیدن به این موضوع هستیم.

وی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه آینده کشور در اختیار دانشجویان است، افزود: با وجود اینکه بودجه ملی برای دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد اما با توجه به خواسته دانشجویان کمک دیگری نیز در راستای رفع مشکلات خواهیم داشت.

رییس دانشگاه ارومیه: دانشجویان یاوران علمی در ارتقای رتبه‌های بین‌المللی دانشگاه ارومیه هستند

رییس دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم ‌با اشاره به جمع عظیم و پرشور دانشجویان در آیین روز دانشجو گفت: دانشجویان این دانشگاه یاوران علمی هستند که امروز با تلاش خود توانستند در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی توان علمی دانشگاه را تثبیت کرده و ارتقا دهند.

دکتر احمد علیجانپور افزود: همه زیرساخت‌های دانشگاه پس از کرونا با مشکلاتی مواجه بود که امروز با انجام تعمیرات و ایجاد زیرساخت‌های لازم توانستیم برخی مجموعه‌ها از جمله خوابگاه‌ها را به سیکل خدمات مرکزی بازگردانیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ ساله بدون مجوز درمانگاه دانشگاه ارومیه اضافه کرد: مجوز های لازم برای این امر دریافت شده و علاوه بر آن، از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال کمبود تخصیص در حوزه های مختلف دانشگاهی جبران شده است.

وی با اشاره به افتخارات دانشگاه ارومیه اظهار کرد: دریافت جایزه ملی ثریا، جایزه ملی سرو، ارتقای ۲۰۰ رتبه ای در رده بندی نشریه تایمز، ارتقای ۱۵۰ رتبه‌ای در رده بندی شانگهای نشان از بالندگی و رو به پیشرفت بودن دانشگاه است.

رییس دانشگاه ارومیه گفت: دانشجویان یاوران علمی دانشگاه هستند که  باعث ارتقای رتبه علمی این مرکز فاخر علمی شده است.

وی ادامه داد: همه دانشگاهیان برای بازوان پیشران توسعه معرفی شده در استان ازجمله در بحث معدن، کشاورزی، تجارت بین الملل و راه، برنامه ریزی و احصا نیاز کرده اند اما برای رفع این نیازها نیازمند آزمایشگاه و تجهیزات بروز هستند.

وی افزود: در سال جاری میزان قرار داد منعقد شده دانشگاه با صنعت به ۱۸ میلیارد تومان رسید که اگر آزمایشگاه‌های دانشگاه مجهز به ابزارهای به روزتر باشند این میزان افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه درخواست می شود در سفر دور دوم رییس جمهور به استان اعتبار خوبی برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه ارومیه تخصیص یابد، تصریح کرد: در سفر دور اول رئیس جمهور به استان در حوزه آبرسانی به دانشگاه ۲۵ میلیارد تومان، در حوزه نوآوری ۱۰میلیارد تومان، خرید تجهیزات ۷ میلیارد تومان و  ۵میلیارد تومان نیز کمک‌های موضوعی بود.

همچنین در این مراسم 8  نفر از  دانشجویان نیز هر کدام دغدغه و مطالبات خود را به نمایندگی از دیگر دانشجویان صریح و بی واسطه خطاب به استاندار بیان نمودند.

در پایان این مراسم از دانشجویان ممتاز علمی و فعالان فرهنگی دانشگاه ارومیه تقدیر و تجلیل شد.

گزارش صدا و سیما از مراسم گرامیداشت روز دانشجو دانشگاه ارومیه

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir