Public Relations News Website

امروز

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور رئیس دانشگاه ارومیه، ‌معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از مدیران و کارکنان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه تجلیل و تقدیر شد.

این مراسم به جهت فعالیت های گسترده و چشم گیر کارکنان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه که منجر به رشید چشم گیر فعالیت های پژوهشی دانشگاه شده است و همچنین زحمات آنها در طول هفته پژوهش تشکیل شد.  

رئیس دانشگاه ارومیه: دانشگاه ارومیه جایگاه پژوهشی مطلوبی دارد

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: بستر پژوهشی در دانشگاه ارومیه مطلوب است.

دکتر احمد علیجانپور در این آیئن اظهارداشت: در دو سال گذشته رویدادهای خوبی در حوزه پژوهشی برگزار شد که همگی به دست توانمند شما اتفاق افتاد.

وی با اشاره به نقش قدرتمند و مثبت همدلی و هم‌افزایی در تحقق اهداف سازمانی، افزود: برنامه ریزی، ساماندهی و هم افزایی نیروها در دانشگاه ارومیه موجب شد تا این دانشگاه جایگاه خوبی در پژوهش پیدا کند.

دکتر علیجانپور با بیان اینکه اگر پژوهش کارآمدی داشته باشیم می توانیم در حوزه آموزش نیز سرآمد باشیم و این امر در دو سال گذشته عملیاتی شد، گفت: رویکرد مثبت اندیشی و اقدامات مطلوب در این زمینه موجب کارآمدی و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در دانشگاه شده است، اگر ما نتوانیم مجموعه نیروی انسانی را کارآمد کنیم عملا تمام تجهیزات فیزیکی بلا استفاده خواهند بود.

وی تاکید کرد: نیروی انسانی مهمترین رکن کارآمدی هر سازمان است.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به کسب رتبه های برتر علمی در رتبه بندی تایمز، شانگهای و ... اذعان کرد: حفظ رتبه های خوب سختی ها و مشقاتی دارد که باید با جدیت کامل در حفظ آن تلاش کرده و در مسیر رو به رشد حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ارومیه بستر خوبی در زمینه پژوهش دارد و همه اتفاقات مثبت ناشی از خرد جمعی است، افزود: دانشگاه ارومیه در دو سال گذشته به خوبی در کشور و منطقه مطرح شده و امید است این همت را به صورت پایدار ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ای به ارزش 17.8 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ابنیه دانشگاهی اختصاص یافته بود که دستور داده شد تمامی این مبلغ را برای خرید دستگاههای آزمایشگاهی صرف کنند تا دانشجویان با به روزترین تجهیزات آزمایشگاهی آموزش ببینند.

دکتر علیجانپور تاکید کرد: همکاری و مودت و هم افزایی که در دانشگاه ارومیه وجود دارد و باید تلاش کنیم تا روز به روز این مودت و همکاری را اعتلای بیشتری ببخشیم.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه:ارتقای تعداد نشریات دانشگاه ارومیه به ۱۷ نشریه در سال جاری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: در سال جاری تعداد نشریات دانشگاه ارومیه از ۵ مورد به ۱۷ نشریه ارتقا یافته است.

دکتر شفیعی نیز در این آئین اظهارداشت: در حوزه پژوهشی پیشرفتهای چشمگیری در دانشگاه ارومیه شاهد بودیم، تعداد نشریات دانشگاه از 5 مورد به 17 مورد ارتقا یافت که 12 نشریه در این دوره مجوز نشر گرفت.

آزمایشگاه دانشگاه ارومیه جزو دانشگاههای برتر منطقه است به طوری که دانشگاه های دیگر از جمله دانشگاه تبریز و علوم پزشکی از خدمات این آزمایشگاه با عقد قرارداد همکاری استفاده می کنند.

دکتر شفیعی ابراز کرد: آزمایشگاه مرکزی ما موفق به اخذ رتبه توانمند شد که در استان تنها دو آزمایشگاه موفق به دریافت این رتبه شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه با تاکید بر بار علمی بالا در همایش‌های دانشگاه گفت: همایش های علمی برگزار شده در دانشگاه در نوع خود بی نظیر بود و با پانل های تخصصی با حضور اساتید برجسته کشور که نظیر آن در تهران هم برگزار نشده بود موفق به انتقال تجربیات بین دانشجویان شدیم.

دکتر شفیعی ادامه داد: موفقیت های بیشماری نیز در عرصه تلفیق علم و صنعت انجام شده است به طوریکه روزانه تعداد بسیار زیادی قرارداد میان دانشگاه و حوزه صنعتی منعقد می شود و از 4 میلیارد تومان به 21 میلیارد تومان درآمد ارتقا یافته است.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات اذعان کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اتفاقات بسیار مثبتی به وقوع انجامیده و این امنیت شبکه اینترنت و خدماتی که در این حوزه ارائه می شود مرهون تلاش های شبانه روزی مهندسان است که در اینجا از مهندسان این حوزه تقدیر و تشکر می کنم؛ افزایش پهنای باند از 150 به 500 اتفاق بزرگی است که اقدام بی نظیری است، بسیاری از دانشگاهها مورد حمله سایبری قرار گرفتند و ما بحمدلله چنین موردی نداشتیم.

دکتر شفیعی تاکید کرد: مرکز رشد و کارآفرینی که خالصانه و صادقانه در این حوزه بدون چشمداشت تلاش می کنند و هدف ما این است تا مرکز رشد و کارآفرینی و پردیس علم و فناوری تبدیل به مرجع فناوری در استان و شمالغرب شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کرسی های ترویج که در دانشگاه ارومیه سابقه نداشته سال گذشته 12 مورد و امسال تاکنون 6 مورد برگزار شده و تا پایان سال 6 مورد دیگر برگزار می شود؛

در دوره دو سال اخیر هیات ممیزه، تعداد ۱۷۰ پرونده ارتقا مورد بررسی قرار گرفتند که حدود ۱۳۵ پرونده ارتقا یافتند که این مقدار، در مقایسه با دوره قبل حدود ۲ برابر رشد داشته است.

در ادامه این مراسم هر کدام از مدیران و کارکنان نظرات خود را در مورد فعالیت های این معاونت بیان نمود.

همچنین در پایان این مراسم از مدیران سابق و فعلی و همچنین کارکنان معاونت پژوهش و فناوری با اهدای لوحی تجلیل شد.

 

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir