Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: جامعه دانشگاهی در تبیین اهمیت انتخابات و ویژگی های کاندیداهای اصلح و همچنین افزایش مشارکت مردم نقش موثری دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ارومیه، دکتر احمد علیجانپور در نشست تشریح وضعیت سیاسی امنیتی کشور در آستانه انتخابات که ویژه اساتید دانشگاه های آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه انتخابات بسته ای از وزارت علوم دریافت کردیم که راهکارها و راهبردهای مختلف و اساسی در این زمینه را برای ما معرفی کرده است.

وی افزود: با توجه به تشکل های خوبی که در دانشگاه های استان فعال هستند در حوزه دانشجویی و در حوزه کارکنان و اساتید اقدامات خوبی در حال انجام است که شامل سخنرانی ها، تریبون آزاد، مناظره، جلساتی که در راستای ارتقای انگیزش و شور انتخاباتی موثرند، برگزار می شود.

رئیس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه در فضای دانشگاهی از کاندیداهای انتخاباتی برای تبیین و تشریح اقدامات خود دعوت می شود، بیان کرد: چهار راهبرد توسط مقام معظم رهبری برای ما تعیین و مشخص شده است که شامل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت بوده و این سه مورد اول کاملا مرتبط با اقدامات دانشگاهیان است.

دکتر علیجانپور اذعان کرد: با مشارکت می توانیم انگیزش های خوبی برای جامعه تعریف کنیم، ما باید با اقدامات موثر در حوزه جهاد تبیین دستاوردهای مهمی که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورده تبیین درست انجام دهیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور ابراز کرد: با وجود مشکلات و تنگناهای کشور، در طول این چهار دهه پیشرفت های موثر و چشمگیری در علوم استراتژیک، حوزه های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، هوش مصنوعی، بهداشت و درمان، آموزش، فناوری و نوآوری و ... مسیرهای بسیار خوبی پیموده است.

دکتر علیجانپور با بیان اینکه ما باید امیدآفرین بوده و در انتخابات پیش رو موجب افزایش مشارکت و رقابت میان آحاد مختلف جامعه باشیم، گفت: دانشگاه مرجعیت علمی دارد و جامعه با نگاه مرجع به دانشگاه می نگرد و تمام دانشگاهیان در قالب استاد و معلم می توانند در تمام مجامع تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: جامعه به موضع اساتید دانشگاهی نگاه ویژه دارد و ما باید هوشمندانه و مقتدرانه در راستای تبیین درست مواضع تلاش کرده و آگاهی بخش آحاد مختلف مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود باشیم.

در این نشست دکتر تمدن از اساتید تحلیل وقایع روز کشور، مسائل مربوط به وضعیت سیاسی امنیتی کشور در آستانه انتخابات را تشریح نمود.

در پایان این جلسه از دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه و همچنین اساتید منتخب دانشگاه های استان که در حوزه جهاد تبیین فعالیت می کنند، تقدیر و تجلیل شد.  

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir