Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی استان آذربایجان غربی به منظور بررسی طرح آمایش آموزش عالی استان برگزار شد.

 استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی استان در این جلسه گفت: آذربایجان‌غربی با توجه به توسعه دانشگاهی، برای ارتقای سطح علمی و کیفی آموزشی نیاز به آمایش عالی علمی دارد.

محمدصادق معتمدیان افزود: ارتقای سطح علمی و کیفی دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی در قالب آمایش علمی، نیاز استان بوده و ضمن تبیین مهارت آموزی، باید به سمت توجه علمی به نیازهای جامعه حرکت شود.

وی همچنین با اشاره به انبوه فارغ‌التحصیلان استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه حرکت به سمت مدرک گرایی، منجر به بیکاری در بازار کار از مدارج بالای دانشگاهی شده و با توجه اساسی به این موضوع در شورای آموزش و آمایش عالی، رشته‌های علمی به درستی جاگذاری خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به موضوع بومی گزینی دانشگاه‌ها نیز اشاره کرده و افزود: رشته‌های تحصیلی بر اساس نیاز روز جامعه و منطقه بومی، تعریف و دانشجو جذب کنند تا دیگر در آذربایجان‌غربی شاهد بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته های دانشگاهی نباشیم.

معتمدیان همچنین با تاکید بر مهارت آموزی از دوران دانش آموزی، اضافه کرد: هنرستان‌ها فرصت مناسبی در راستای مهارت آموزی بوده و با ارتقای سطح آنها، می‌توان به سمت توسعه اقتصاد استان حرکت کرد.

وی در ادامه با تاکید بر شناخت کامل و مستمر از جنبه‌های آموزش عالی استان، افزود: تمامی روسای دانشگاه‌ها در شورای آموزش و آمایش عالی بر ‌اساس شاخص‌های وزارت علوم، تمامی نقاط ضعف، قوت، خلاء رشته و دیگر شاخص‌ها را مورد بررسی قرار دهند تا در مسیر توسعه و آمایش دانشگاهی حرکت شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به موضوع دانشگاه‌های شهرستانی، اظهار داشت: این شورا در شهرستان‌ها، با تعریف الگوی مناسب در صدد ارتقای سطح علمی آکادمیک شهرستان‌ها خواهد بود تا ضمن تبیین آمایش علمی، در مسیر ارتقای علمی تمامی مناطق استان گام بردارد.

رئیس دانشگاه ارومیه و نائب رئیس کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اهداف این طرح را تشریح نمود.

دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه و نائب رئیس کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی استان آذربایجان غربی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی آموزش عالی در استان، گفت: بهوبد ساختار مدیریت و تصمیم گیری در آمایش آموزش عالی، ساماندهی موسسات آموزش عالی با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه و کاهش هزینه های سربار دولت، بازتعریف و ساماندهی رشته های دانشگاهی بر اساس اولویت های توسعه صنعتی،‌اجتماعی و فرهنگی کشور با رویکرد عدالت محوری،‌ آمایش سرزمینی منطبق با مشاغل و تحصص های آینده در هر استان، ماموریت گرایی موسسات آموزش عالی استان به منظور پاسخگویی به نیازهای کشور در بخش های مختلف، توجه ویژه به آموزش های مهارتی در سطح استان و ایجاد تناسب میان تحصیل و نیازهای جامعه و تطبیق دروس با نیازهای شغلی با هدف ارتقای سطح اشتغالپذیری، از جمله اهداف مهم طرح آمایش آموزش عالی در استان است.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای این کارگروه نقطه نظرات خود را بیان نمودند. 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir