Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: عدالت و بهره وری از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی است که باید در اولویت همه اقدامات در بخش های مختلف باشد.

دکتر میثم لطیفی در جمع اساتید  دانشگاه های ارومیه افزود: در آذربایجان‌غربی دانشگاه ‌ها نمود بهره‌وری هستند و با تعیین رشته های بومی استان در راستای توجه به نیازهای استان و ارتقای بهره وری تلاش می کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی به ویژه شهیدان باکری ادامه داد: این شهیدان عاملان امنیت و نشان دهنده توان بالای کشور بودند و دانشگاهیان نیز نقش مهمی در دوران دفاع مقدس و همچنین حفظ آرمان این شهدا دارند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نقش دانشگاه، دانشجو پروری است، اضافه کرد: ایجاد فضای صمیمی در دانشگاه و توجه به احساسات دانشجویان نیز باید مدنظر باشد.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: نباید رابطه بین دانشجویان و اساتید تنها درسی و علمی باشد، بلکه در کنار این موضوع به روحیات و نظرات اجتماعی آنها نیز باید توجه ویژه‌ای شود.

دکتر لطیفی با اشاره به لزوم توجه به مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان ادامه داد: ۴۱ درصد افراد در ایران در حوزه کاری و مهارتی فعال هستند در حالی که این میزان در کشورهای دیگر ۶۰ درصد است.

رییس دانشگاه ارومیه نیز در این همایش با بیان اینکه همه زیرنظام‌های آموزشی در آذربایجان‌غربی فعال است، گفت: ۸۷ هزار و ۵۲۵ دانشجو در آذربایجان‌غربی در حال تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف هستند.

دکتر احمد علیجانپور افزود: از این تعداد، ۱۵ درصد دانشجوی دانشگاه ارومیه، ۳۹ درصد دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۱ درصد دانشگاه پیام نور، ۶ درصد دانشگاه فنی و حرفه‌ای، پنج درصد دانشگاه جامع علمی کاربردی، سه درصد دانشگاه صنعتی، سه درصد دانشگاه فرهنگیان و هشت درصد نیز دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی هستند.

وی اضافه کرد: ۴۷ درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، ۲۱ درصد در مقطع کارشناسی ارشد وهشت درصد نیز در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۸۱ استاد، هیات علمی دانشگاه های ارومیه هستند، اظهار کرد: هشت درصد از این اساتید هیات علمی در درجه استاد تمام و ۳۱۰ نفر نیز دانشیار هستند.

در ادامه جلسه  حجت الاسلام و المسلمین اصغری رئیس دانشگاه فرهنگیان، دکتر سپهر رئیس شورای صنفی اساتید دانشگاه ارومیه، دکتر سهراب عبدالله زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان، دکتر الهام زاده هاشم مدیر فرهنگی دانشگاه ارومیه و دکتر ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این دیدار به نمایندگی اساتید دانشگاهی استان، نیز در این همایش با بیان دغدغه‌های خود از جمله حقوق حق التدریسی‌ها خواستار توجه ویژه دولت به این موضوع شدند.

در پایان این مراسم اساتید دانشگاهی با اهدای لوح تقدیر از استاندار آذربایجان‌غربی و با اهدای آثار صنایع دستی از معاون رییس جمهور قدردانی کردند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir