Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و معاون اداری و مالی مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری، جشن بزرگداشت ایام الله دهه فجر در دانشگاه ارومیه به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه ارومیه، معاون اداری و مالی مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور دانشگاهیان دانشگاه ارومیه برگزار شد،  اظهارداشت: امروز در دانشگاه ارومیه شاهد اتفاقات خوبی هستیم که از مدیریت شایسته مدیریت دانشگاه دکتر علیجانپور مشاهده کردیم.

 وی با اشاره به اینکه، ۲ سال و نیم قبل ما تصور می کردیم انرژی بسیار زیادی برای اتمام پروژه های نیمه تمام در بخش عمرانی و تکمیل پروژه ها لازم است صرف شود، افزود: امروز شاهد افتتاح غرورآمیز این طرح ها هستیم.

 معاون اداری و مالی مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: همفکری و همدلی خوبی در بدنه آموزش عالی شاهدیم، در آموزش عالی برای افراد فاقد مسکن مسئله زمین را حل می‌کنیم و امروز ۱۴ هزار واحد مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان اختصاص داده شده است و اراضی آن مشخص شده که عمدتا از اراضی مازاد دانشگاه‌هاست.

 دکتر خطیبی  ادامه داد: این اراضی در ۲۲ استان کشور است و به ۳۰ هزار واحد ارتقا پیدا خواهد کرد و امید است بتوانیم در دانشگاه ارومیه نیز این اتفاق را رقم بزنیم.

 وی تاکید کرد: مقرر شد ۱۰ هکتار از اراضی سایت نازلو برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه اختصاص یابد؛ در دولت سیزدهم برای اولین بار است که مسئله مسکن حل می شود، چرا که دولت دغدغه حل مشکل مسکن تمام آحاد جامعه را دارد.

 دکتر خطیبی گفت: امید است هر چه زودتر تغییر کاربری اراضی دانشگاه این مسئله حل شود و کارکنان و اعضای هیئت علمی با تشکیل تعاونی اقدام به ساخت کنند.

 وی یادآور شد: دولت سیزدهم با تصویب آئین نامه رفاهیات کارکنان خود را مکلف به اجرای آن می داند و آئین نامه را ابلاغ و اجرایی می کنند، غیر از بحث مسکن برای کارمندان و اعضای هیات علمی، اتفاق خوبی که رقم می خورد موضوع ساخت خوابگاه متاهلین است که اگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما در صورت تاهل مشکلی برای مسکن نداشته باشند این موضوع در نگهداشت نخبگان و نیز جوانی جمعیت خیلی تاثیر به سزایی دارد همچنان که در بازدید از پروژه خوابگاه متاهلین دیدیم روند خوبی سپری شده که امید است به زودی طرح به اتمام برسد.

معاون اداری و مالی مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره با اینکه باید افزایش بهره وری داشته باشیم، گفت: تمام آنچه وظیفه ماست برای بهبود شرایط معیشتی انجام می دهیم، بحث مسکن در ۲۲ استان و در ۵۶ دانشگاه به نتیجه می رسد، بحث آئین نامه استخدامی کارکنان اصلاح و اجرایی می شود، آئین نامه خدمات رفاهی نیز انجام شده است.

 دکتر خطیبی گفت: دانشگاه متعلق به شماست و شما متعلق به این کشور هستید، اگر امروز هزینه ای پرداخت می کنیم هزینه برده نبودن و استقلال ماست، دانشگاه باید اتاق فکر دولت باشد در استفاده از انرژی در روش‌های نوین تامین مالی، روشهای نوین کشاورزی و ... فکر بدهید که برآیند همه اینها حیات طیبه سرشار از شادی و موفقیت برای همه ما خواهد بود.

 حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند دشمنان را مایوس می‌کند

 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی قریشی نیز در این مراسم اظهارداشت: پیش از انقلاب مردم در کشور ما نه از استقلال سیاسی، نه از استقلال اقتصادی برخوردار نبودند.

 وی افزود: استقلال آزادی و جمهوری اسلامی مبنا و محور انقلاب اسلامی را مشخص می‌کند.

 امام جمعه ارومیه اذعان کرد: انقلاب اسلامی زمانیکه مبنای آن از سوی امام مطرح شد، عمدتا با مباحث اعتقادی بیان شد و انقلاب اسلامی بر اساس مبانی دینی شکل گرفت و امام بخاطر این قیام کرد و مردم با ایشان همراهی کردند.

 حجت‌الاسلام قریشی تاکید کرد: بر اساس مبنای دین ما اگر انسان حکومت طاغوت را قبول کند اما حتی اگر اعمال فردی او بر اساس شریعت دین باشد خداوند این اعمال را از او نمی پذیرد.

 وی خاطرنشان کرد: خداوند فرموده حتما تمام مسلمانان که از حاکم فاسد و جابر اطاعت می کنند عذاب میشوند، حکومت و رهبری نباید در دست طاغوت باشد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب حکومت در دست طاغوت بود، بیان کرد: در کتاب ظهور سلطنت پهلوی فردوست آمده است: محمدرضا را انگلیسی ها به تخت نشاندند، هیچ ارزشی به شاه ایران قائل نبودند و کشور کامل در دست مستکبرین بود.

 حجت الاسلام قریشی اذعان کرد: اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته باشد و تنها حریت و استقلال و آزادی دستاورد آن باشد بازهم کفایت دارد.

 وی ادامه داد: مادر فرح کتابی نوشته تحت عنوان دخترم فرح و در این کتاب در خصوص محمدرضا شاه پهلوی به بیان خوار و ذلیل شدن شاه ایران توسط آمریکا پرداخته است، این در حالی است که شاه ۳۷ سال ثروت ایران را به کام آمریکایی ریخته ولی به گفته محمدرضا پهلوی آنها همچون تفاله ای اورا از کشور بیرون کردند.

 امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در حال حاضر مردم ایران ۴۵ سال تمام در برابر ناملایمات ایستادگی کردند و در ازای این مقاومت حالا مردانگی، حریت و استقلال و آزادگی داریم.

حتی با وجودیکه مشکلات و سختی ها هست ولی مردانگی و آزادگی داریم.

 حجت الاسلام قریشی با اشاره به پیشرفت کشور پس از ظهور انقلاب اسلامی گفت: نجات پیشرفت های محیرالقولی توسط دانشگاهیان اتفاق افتاده است، همانگونه که متخصصین امر آمار دادند کشور ما جز ۱۴ کشور دارای سوخت هسته ای است، رتبه دوم در تولید سلول های بنیادین، یازدهمین کشور از لحاظ توسعه‌ فناوری فضایی، جز ۱۱ کشور دارای فناوری پرتاب ماهواره، جز ۸ کشور تولید کننده ناوشکن در جهان، کشور تولید کننده زیردریایی در جهان هستیم.

 وی تاکید کرد: خداوند نظر دارد به ما و با وجود مشکلات فراوانی که در کشور وجود دارد و سختی های ۸ سال دفاع مقدس،  توطئه های مختلف علیه کشور ما شده اما به لطف الهی همگی خنثی شده است.

 حجت الاسلام قریشی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات اسفند گفت: ما انتخابات ۱۱ اسفند را پیش رو داریم ان شاالله همگی در این انتخابات حضور چشمگیر خواهیم داشت و دشمن را از تصاحب کشور مایوس می کنیم.

 

اجرای برنامه ویژه خادمان امام رضا (ع)، اجرای گروه سرود و قرعه کشی و اهدای جوایز از دیگر این برنامه بود. 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir