Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور حضور دکتر امیر عبدوس مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه،‌ دکتر شهند مدیرکل محیط زیست استان و همچنین رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه و رئیس پارک علم و فناوری استان، توافق نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی آذربایجان غربی در حوزه محیط زیست منعقد و به امضای روسای دانشگاه های استان، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط زیست استان رسید.
هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی، استفاده بیش تر از پتانسیل دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در رفع چالش های زیست محیطی کشور و کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست و نیز ایفای مسئولیت اجتماعی آن مراکز به منظور ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه های استان آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه ای در زمینه محیط زیست است.

دکتر امیر عبدوس مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه مراسم امضای توافق نامه تشکیل این کنسرسیوم گفت: گسترش همکاری های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست محیطی استان آذربایجان غربی(در حوزه های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب ،هوا ،خاک و پسماند ،بومی سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده های زیست محیطی ،تدوین استانداردهای منطقه ای ،کمک به پایش و حفاظت از تنوع زیستی شامل میکروارگانیزم ها، ارزیابی و آمایش سرزمین در رابطه با محیط زیست و توسعه انرژی های تجدیدپذیر در استان آذربایجان غربی) مراکز علمی-پژوهشی می توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست بوم مناسب و ارزش آفرینی در عرصه های اجتماعی و اقتصادی در بخش های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

همچنین این کنسرسیوم با شناسایی صنایعی که نیاز به بازسازی یا نوسازی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست دارند، می تواند با ارائه ی خدمات مشاوره به سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی، راه کارهای مناسبی را عرضه کند.

دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم گفت: تشکیل این کنسرسیوم و همچنین خانه فناور محیط زیست در دانشگاه ارومیه، زمینه ای برای تشکیل اتاق های فکر متشکل از دانشگاهیان و کارشناسان اداره کل محیط زیست در جهت حل مشکلات زیست محیطی استان خواهد بود.

دکتر علیجانپور افزود: دانشگاه ارومیه در طی دو سال گذشته با انقعاد قراردادها و تفاهم نامه های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسائل استان و صنایع فعالیت های و پژوهش های بسیاری انجام داده است.

خانه فناور محیط زیست دانشگاه ارومیه افتتاح شد

در ادامه این مراسم خانه فناور محیط زیست دانشگاه ارومیه افتتاح و از دو کتاب از دو کتاب زیست محیطی با عنوان های " توسعه پایدار و سازمان های مردم نهاد " و " دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری " نیز رونمایی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در مراسم رونمایی این کتاب ها که همزمان با افتتاح خانه فناور محیط زیست در دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه برگزار شد ، گفت: این دو کتاب در راستای ارتقای دانش زیست محیطی افراد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی چاپ شده اند.

دکتر سعید شهند با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی زیست محیطی با بهره گیری از ظرفیت کتاب ها در این حوزه بیان کرد: ارتقای فرهنگ محیط زیستی نیازمند گسترش دانش محیط زیست در جامعه است و این دانش نیز می بایست تبدیل به نگرش و تغییر الگوی رفتار افراد جامعه شود تا شاهد محیط زیستی پاک ، سالم و عاری از آلودگی باشیم.

کتاب توسعه پایدار و سازمان های مردم نهاد در 72 صفحه و کتاب دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری در 222 صفحه توسط نشر طاها نگار ارومیه در سال 1402 منتشر شده اند و گردآوری و تالیف این کتاب ها توسط سعید شهند، کورش پورزند و توحید علیقلی نیا انجام گرفته است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir