Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

طی جلسه ای با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، دکتر علیجانپور، رئیس دانشگاه ارومیه، دکتر شفیعی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و همچنین دکتر زینال زاده، دکتر بشارت و دکتر حصاری اساتید پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه، دستاوردها و نتایج طرح مدیریت پایدار آب در حوضه دریاچه ارومیه که با همکاری دانشگاه ارومیه و سازمان فائو در حال اجرا است، جهت بررسی و استفاده از نتایج آن در ادامه فعالیت های کار گروه ملی نجات دریاچه ارومیه تشریح شد.
استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در این جلسه با بیان اینکه عمده فعالیت-های سخت افزاری در راستای تولید آب در حوضه اتمام یافته است، گفت: تمرکز بر فعالیت های نرم افزاری در راستای مدیریت یکپارچه منابع آب و کاهش مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از اولویت های اصلی کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه است.
محمدصادق معتمدیان ضمن ابراز رضایت از تلاش های صورت گرفته دانشگاه ارومیه، بر حمایت کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه از ادامه و توسعه طرح های دانشگاه ارومیه درراستای احیای دریاچه ارومیه و حفظ و صیانت از منابع آب استان تاکید نمود.
در ابتدای این جلسه دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این نشست بر اهمیت نقش برنامه ریزی مشارکتی جوامع محلی و ارتقاء معیشت کشاورزان در موفقیت طرح های کاهش مصرف آب در حوضه آبریز تاکید نموده و گزارشی از رئوس فعالیت های صورت گرفته توسط دانشگاه ارومیه در این ارتباط را ارائه نمود..
همچنین دکتر بشارت مجری اصلی طرح بین المللی "مدیریت پایدار آب در حوضه دریاچه ارومیه از طریق اجرای برنامه اقدام در پایلوت" که به مدت دو سال بصورت مشترک توسط پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه و سازمان فائو و مشارکت سازمان های جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان بصورت پایلوت در تعدادی از روستاهای حوضه آبریز باراندوزچای اجرا شده بود، نیز گزارشی از نحوه اجرا و دستاوردهای طرح مذکور ارائه نمود.
در ادامه جلسه، دکتر زینالزاده رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه پیشنهادات دانشگاه ارومیه جهت توسعه این طرح موفق در سایر پایلوت های بحرانی از لحاظ مصرف آب در حوضه آبریز را ارائه نمود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir