Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳

در ادامه معرفی نخبگان دانشگاه ارومیه توسط روابط عمومی دانشگاه با همکاری صدا و سیما، اینبار صدا و سیما از فعالیت های دکتر صابر امیری عضو هیات علمی گروه صنایع غذایی دانشگاه ارومیه که در زمینه زیست فرآوری و تخمیر مواد غذایی (تولید متابولیت های میکروبی، پروبیوتیک ها، غذاهای فراسودمند و نگهداری زیستی) و نگهداری و ایمنی مواد غذایی، تحقیق نموده، گزارشی تهیه نموده است. 

دکتر امیری که سال گذشته نیز موفق به کسب جایزه کاظم آشتیانی شده بود،‌ بر روی طرح تولید مواد غذایی فرا سودمند با TRL، هشت فعالیت می کند. 

دکتر صابر امیری و تیم تحقیقاتی وی در این طرح در دو حیطه فعالیت می کند، استفاده از باکتری های  مفید پروبیوتیک در مواد غذایی که بتوانند اثرات مفید و سلامت بخش داشته باشند و دوم استفاده از یک سری ترکیبات زیست فعال که اثرات مفیدی در ماده غذایی ایجاد می کنند. 

این ترکیبات با عنوان مواد غذایی سلامتی بخش شناخته شده که هم ارزش تغذیه ای زیادی دارند و هم اهداف هدفمندی را دنبال می کنند. 

لازم به ذکر است دکتر صابر امیری علاوه بر مشارکت در پروژه 60 دانشجوی تحصیلات تکمیلی به عنوان راهنما و مشاور مشارکت، دو کتاب، 7 فصل کتاب در انتشارات Elsevier و Springer، بیش از 90 مقاله مجله و بیش از 100 مقاله در کنگره ­ها و همایش ­های ملی و بین المللی منتشر نموده است.

 دکتر امیری علاوه بر تحقیقات، در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دروس میکروبیولوژی عمومی، میکروبیولوژی مواد غذایی، پیشرفت های نوین در میکروب شناسی مواد غذایی، اثر فرآیندها بر روی میکروارگانیسم ها و آنزیم ها، میکروبیولوژی صنعتی، بیوتکنولوژی مواد غذایی، سینتیک راکتورهای بیوشیمیایی و آنزیم ها، اصول طراحی بیوراکتورها، بیوتکنولوژی مواد غذایی و مهندسی فرآیندهای زیستی را نیز تدریس می کند.

علایق تحقیق کلی وی شامل میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی مواد غذایی، ایمنی  مواد غذایی، غذاهای فراسودمند، زیست فرآوری مواد غذایی، باکتری های اسید لاکتیک و میکروارگانیسم های پروبیوتیک و متابولیت های پست بیوتیک، استفاده از روش های مدل سازی پیش بینی در کیفیت و ایمنی مواد غذایی و ارزیابی خطر میکروبی و استفاده از بیوپلیمرها و هیدروژل ها برای درون پوشانی پروبیوتیک ها است.

لازم به ذکر است،‌ دانشگاه ارومیه در موضوع علوم و صنایع غذایی، در آخرین رتبه بندی شانگهای از رتبه ۳۰۰-۲۰۰ به رتبه ۱۵۰-۱۰۰ جهان رسیده است. 

در زیر گزارش صدا و سیما از این نخبه دانشگاهی را مشاهده نمایید:

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir