Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳

در راستای توسعه تعاملات در زمینه مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حقوق تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه ارومیه، دادگستری آذربایجان غربی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آذربایجان غربی و کانون وکلای استان منعقد شد.

همکاری در خصوص توسعه آموزش ها و فعالیت های توامندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان حقوق با برگزاری دوره ها و رویدادهای آموزشی و توانمندسازی مانند رویداد موت کورت (دادگاه تمرینی) موضوع اصلی این تفاهم نامه همکاری چهارجانبه است.

دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در جلسه امضای این تفاهم نامه با تاکید بر اهمیت علوم انسانی، گفت: استفاده از فناوری و همچنین برگزاری دوره های مهارت آموزی در این علوم اهمیت بالایی دارد.

دکتر شفیعی افزود: حوزه علوم انسانی گستره ی وسیعی را شامل می شود که اثرگذاری بسیاری در فرهنگ و جامعه دارد.

دکتر شفیعی با اشاره به خصوصیات رشته حقوق از زیرشاخه های علوم انسانی، گفت: در رشته حقوق بیشتر آموزش ها به صورت تئوریک است و آزمایشگاه یا کارگاه خاصی برای این رشته نیست.

وی افزود: یکی از مصادیق ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در حوزه علوم انسانی انعقاد این تفاهم نامه و برگزاری موت کورت یا دادگاه تمرینی است که هم مورد استفاده دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های حقوق خواهد بود و هم با توجه به اینکه این کار یک کار همه جانبه و با همکاری دادگستری، کانون وکلا و اتاق بازرگانی برگزار می شود به نوعی ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه محسوب می شود. و از سوی دیگر با پخش این دادگاه ها از صدا و سیما می توانیم در افزایش اگاهی مردم نسبت به مسائل حقوق نقش داشته باشیم. ان شالله یک کار ماندگار و ادامه دار خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این دادگاه های تمرینی یا موت کورت، گفت: یکی از مهم ترین اهداف این دادگاه تمرینی این هست که دانشجویان و فارغ التحصیلان حقوق، در جایگاه وکیل یا قاضی قرار بگیرند و تمرین کنند. در واقع به دنبال توسعه فضای مهارت آموزی در علوم انسانی هستیم و بعد از آن نیز به دنبال بعد پژوهشی در زمینه رشته حقوق هم خواهیم بود.

دکتر نزهت رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه نیز در این نشست گفت: اهمیت علوم انسانی در جامعه و اجتماع کاملا محسوس است. در واقع علوم انسانی نحوه تعامل انسان ها را در کشتی زندگی تعالی می دهد.

در ادامه جلسه نماینده دادگستری استان و پژوهشکده علوم قضایی کشور، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه، رئیس کانون وکلای استان، رئیس مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه و همچنین اساتید گروه حقوق دانشگاه ارومیه نیز مطالبی در مورد موضع تفاهم نامه بیان نمودند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir