Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی قریشی در خطبه نماز جمعه این هفته بر عدم موازی کاری ادارات و استان های همجوار در احیای دریاچه ارومیه تاکید نمود.


به گزارش روابط عمومی و به نقل از پایگاه صبغه، امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه بیست و سوم آبان ماه 93، گفت: دولت محترم عزم خود را جزم کرده است که دریاچه را احیا کند تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده، اما یک نکته قابل اشاره که بودجه کلانی هم برای آن در نظر گرفته اند این است که، در دانشگاه ارومیه مرکزی وجود دارد که مرکز پژوهش های دریاچه ارومیه است و شاید سابقه اش به بیش از16 سال برسد و یکی از مجهزترین مراکز در زمینه آب و محیط زیست کل کشور است.


وی ادامه داد: اخیراً دولت محترم تصمیم گرفته چنین مرکزی را در تبریز  برای احیای دریاچه ارومیه احداث نماید و به نظر می رسد با این همه محدودیت های مالی که دولت با آن مواجه است و الان هم در این مورد محدودیت دارد، ساخت مجدد چنین مرکزی در شهرستان تبریز به وسیله سازمان  حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز و استان آذربایجان شرقی دوباره کاری و هدر دادن بیت المال می باشد. زمانی که ما در استان آذربایجان غربی چنین مرکزی را داریم و یکی از مجهزترین مراکز پژوهشی در مسئله آب در داخل ارومیه مستقر است و بیش از 16 سال سابقه هم دارد  و 400 نفر عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه هم  به نوعی می توانند در این مرکز کمک کنند. الان هیأت علمی مفصل و کارشناسان مجرب و خبره ای در ارومیه وجود دارند، بنده تعجب می کنم که چگونه دوباره در شهرستان تبریز یک پژوهشکده دریاچه ارومیه را ایجاد می کنند.


نماینده ولی فقیه در استان تصریح نمود: مسئله ایجاد دوباره پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه، بسیار قابل تأمل است و از مسئولین دولتی می خواهیم تجدید نظر نموده و با مطالعات عمیق جلوی این کار را بگیرند.


حجت الاسلام قریشی همچنین بر اطاعت از خدا و عدم معصیت به عنوان مهم ترین اصل در بارش رحمت و نعمت و نزولات الهی صحه گذاشت.


 


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir