Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

در جلسه ای که در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور آقای دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، آقای دکتر اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، آقای دکتر ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالابها، آقای دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه، آقای دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، آقای دکتر زینال زاده و آقای دکتر بشارت اساتید پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه، در ارتباط با دستاوردها و نتایج طرح بین المللی "مدیریت پایدار آب در حوضه دریاچه ارومیه از طریق اجرای برنامه اقدام در پایلوت" برگزار گردید، اقدامات علمی و تخصصی پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه مسیر سه ساله انجام این طرح موفق که با همکاری دانشگاه ارومیه، سازمان فائو، ستاد احیای دریاچه ارومیه، استانداری آذربایجان غربی و سازمان های مرتبط که در دو پایلوت بحرانی از لحاظ مصرف آب اجرا شده است، تشریح نمود.

وی ضمن ارائه رئوس نتایج طرح مذکور، بر اهمیت نقش برنامه ریزی مشارکتی جوامع محلی و ارتقاء معیشت کشاورزان در موفقیت طرح های کاهش مصرف آب در حوضه آبریز تاکید نمود.

دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه نیز در خصوص گسترش فعالیت­های ارتباط با صنعت دانشگاه ارومیه و ظرفیت های موجود دانشگاه در انجام طرح های کاربردی در جهت حل مشکلات منطقه توضیحاتی ارائه نمود.

همچنین دکتر بشارت مجری این طرح بین المللی که به مدت سه سال بصورت مشترک توسط پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در حوضه آبریز باراندوزچای اجرا شده است، نیز گزارشی از نحوه اجرا و دستاوردهای طرح مذکور ارائه داد.

در ادامه جلسه، دکتر زینالزاده رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه پیشنهادات دانشگاه ارومیه جهت توسعه این طرح موفق در سایر پایلوت های بحرانی از لحاظ مصرف آب در حوضه آبریز را ارائه نمود.

دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز ضمن اعلام رضایت از تلاش های صورت گرفته توسط دانشگاه ارومیه، تاکید نمود که یکی از موثرترین راهکارهای نجات محیط زیست و منابع آب گسترش کارهای مشارکتی توسط تمام ذینفعان در این حوضه می­باشد و این طرح بایستی در پایلوت­های دیگر نیز ادامه یابد.

در این راستا دکتر سلاجقه موافقت و حمایت خود برای ادامه طرح در دو پایلوت بحرانی دیگر را نیز اعلام نمود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir