Public Relations News Website

امروز

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳

دکتر عارف در نخستین جلسه «کارگروه ملی نجات دریاچه اورمیه» در دولت چهاردهم از اقدامات دانشگاه ارومیه در راستای اجرای طرح مشارکتی اقدامات محلی با کشاورزان جهت مصرف بهینه آب (اقدامات نرم افزاری احیا دریاچه ارومیه) که منجر به کاهش 40 درصدی مصرب آب در روستاهای هدف شده است، تشکر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ارومیه معاون اول رئیس جمهور ضمن تشکر از اجرای طرح مذکور گفت: کار دانشگاه ارومیه قابل تقدیر است اما تنها نباید به تحقیقات این دانشگاه محدود شد، همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور می توانند در این زمینه طرح های مطالعاتی را شروع کرده و ببینند در سایر نقاط جهان برای رفع این چنین بحران‌هایی چه تدابیری اندیشیده شده است.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با تشکر ‌از ‌اقدامات صورت گرفته برای کاهش ۴۰ درصدی در مصرف آب گفت: سازمان محیط زیست و سایر دستگاه های ذیربط باید با جدیت در این حوزه وارد شده و بررسی کنند که چگونه می توان هم صنعتی شد و هم محیط زیست را حفظ کرد.
دکترعارف با بیان اینکه قبل از شروع کار«کارگروه ملی دریاچه ارومیه»، وضعیت فاجعه‌باربود گفت: مشکل دریاچه ارومیه، ازمهمترین مسائل ملی امروز ایران است و ما اکنون برای حل آن، نیاز به یک عزم ملی داریم و اکنون زمان آن است که تصمیمات درستی که در دولت‌های گذشته گرفته شده است را عملی کنیم.
دکتر عارف افزود: باید در کنار اقدامات عملی، فرهنگسازی کنیم، از دید دولت چهاردهم، طرح های نجات دریاچه ارومیه که در دولت‌های قبل تصویب شده محترم است، اما‌ تلاش می‌کنیم اگر نواقصی در این طرح ها وجود دارد آنها را رفع کنیم و اگر نقاط قوتی بوده آنها را تقویت کنیم.
در این جلسه وزیرجهاد کشاورزی و معاون علمی رئیس جمهور، روسای سازمان های محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه، استانداران استان های حوزه آبریز دریاچه ارومیه، مدیران سازمان ها و دستگاه های عضو کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه و دکتر بشارت استاد گروه آب دانشگاه ارومیه حضور داشتند.

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir