Public Relations News Website

امروز

جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

به مناسبت آغاز سالتحصیلی جدید در دانشگاه های استان،  نشست روسا، مسئولین دفاتر نهاد رهبری و هیئت رئیسه دانشگاه های استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان، در این نشست بر اهمیت نقش دانشگاهیان در حل مسائل حساس منطقه و مواجهه با چالش‌های سال تحصیلی جدید تأکید کرد.

او بر لزوم تقویت معنویت و بصیرت در دانشگاه‌ها اشاره کرده و بیان داشت که این دو مولفه می‌توانند جامعه را در مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم توانمند سازند.

وی تصریح کرد که بدون بصیرت، معنویت به تنهایی نمی‌تواند به مقابله با دشمنان کمک کند، بنابراین تقویت این دو در میان دانشگاهیان ضروری است.

حجت‌الاسلام قریشی از روسای دانشگاه‌ها خواست تا با همکاری دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، برای تقویت این اصول تلاش کنند.

او افزود: دانشگاه‌ها باید در کنار علم‌آموزی، به مهارت‌آموزی نیز بپردازند تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند با آمادگی وارد بازار کار شوند و از ظرفیت‌های علمی و مهارتی خود بهره‌مند گردند.

همچنین، حجت‌الاسلام قریشی بر اهمیت جذب دانشجویان خارجی تأکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت‌های مرزی استان آذربایجان‌غربی با کشورهای خارجی برای توسعه آموزش بین‌المللی شد.

او بیان داشت که با فراهم کردن تسهیلات لازم و از میان برداشتن موانع قانونی، می‌توان به جذب دانشجویان بین‌المللی پرداخت، که این امر می‌تواند تأثیرات مثبتی در رشد و توسعه دانشگاه‌ها و استان داشته باشد.

 تاثیر دانشگاه در ایجاد امنیت بسیار موثر و انکارناپذیر است

همچنین دکتر احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این نشست اظهار داشت: در حوزه فرهنگی طی جلسه ای با سردار جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی این نتیجه حاصل شد که نقش دانشگاه در ایجاد امنیت خیلی موثر و غیرقابل انکار است.

 وی بر اهمیت ارتقای دانشگاه‌ها به عنوان مراکز کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت که دانشگاه‌ها باید در توسعه منطقه‌ای و حل چالش‌های ملی و استانی نقش بیشتری ایفا کنند.

یکی از نکات برجسته این نشست، نیاز به استفاده بیشتر از ظرفیت نخبگان و همکاری با هیات‌های اندیشه‌ورز در سطح استانی بود. دکتر علیجانپور اشاره کرد که این همکاری‌ها می‌تواند به حل مسائل اجتماعی و امنیتی منطقه کمک کند، به ویژه در ارتباط با چالش‌های فناوری و امنیتی. در همین راستا، او بر لزوم تعامل بین دانشگاه‌ها و صنایع به ویژه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی تاکید کرد و نقش دانشگاهیان در تولید محصولات تکنولوژیکی مانند پنل‌های خورشیدی را حیاتی دانست.

همچنین در این نشست، اهمیت پرورش روحیه امید و نشاط در میان دانشجویان و تقویت پیوند بین دانشگاه و جامعه محلی مورد توجه قرار گرفت، به طوری که دانشگاه‌ها باید از طریق میزهای تخصصی و برنامه‌های راهبردی به حل مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای کمک کنند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir