Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی، دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه با اعلام این خبر در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای استان گفت: این مرکز براساس تفاهم نامه دانشگاه اروميه و استانداری آذربايجان غربی در ارديبهشت سال 93 تشکيل شده و قرار است به عنوان مرکز مديريت دستگاه های لرزه نگاری در حال نصب در استان نيز عمل نمايد و امیدواریم در دهه فجر امسال، شاهد افتتاح آن باشیم.


وی همچنین با تبریک دهه مبارک فجر افزود: امروز ما به این باور و عقیده رسیده ایم که دانشگاه های کشور و اساتید ایرانی به آنچنان تخصصی نائل آمده اند که می توانند دانشجویان دکتری و بالاتر تربیت کنند و این خودباوری در حالی است که استاد دانشگاه ما در گذشته خود را در تربیت دانشجویان ناتوان می دید و گمان می نمود آنان باید برای آموزش تخصصی به خارج از کشور اعزام شوند.


دکتر حب نقی در پاسخ به سوال مجری در خصوص پارک های علم و فناوری دانشگاه ارومیه اظهار داشت: دانشگاه مادر استان دارای یک پارک علم و فناوری و یک مرکز رشد است این مرکز تاکنون بیش از 30 شرکت را در خود جای داده است و شرکت های دیگری نیز در حال انتظار برای استقرار در پارک می باشند که این شرکت ها با حمایت پارک، به تولید انبوه محصولات خود رسیده و در جامعه تولید ثروت می کنند.


وی ادامه داد: دانشگاه ارومیه، پارک علم و فناوری را که در سال های گذشته وابسته به دانشگاه بود و در اینجا جا دارد از بانیان آن چه در دانشگاه و چه در استان تقدیر نمایم مستقل نمود و در این راستا طی یک تفاهم نامه ، زمینی به وسعت 17 هکتار در اختیار پارک قرار داده است و امیدواریم این حرکت، زمینه پیشرفت علمی و فناوری استان را هر چه بیشتر فراهم نماید.


دکتر حب نقی با تاکید بر ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه ارتباط با صنعت را در راستای پیشرفت علمی و فناوری کشور همواره مورد تاکید داشته و در اینجا به عنوان خدمتگزار کوچک مردم از تمامی اساتید دانشگاهی درخواست می کنیم با حفظ اصول و قوانین وارد حیطه عملیاتی شده و با ایجاد شرکت های دانش بنیان، در رفع مشکلات جامعه با استفاده از تکنولوژی روز و تخصص خود اقدام نمایند.


وی به گسترش علم نافع اشاره کرد و افزود: علمی که نافع نباشد و موانع توسعه جامعه را رفع ننماید علم واقعی نیست.


رییس دانشگاه ارومیه همچنین در خصوص بحران دریاچه ارومیه گفت: دانشگاه دارای پژوهشکده آرتمیا و آبزیان بود که آن را ارتقاء داده و به پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه تبدیل نمودیم تا اساتید ضمن ارائه دروس تخصصی  با فراغ بال و خاطر به مسئله دریاچه ارومیه بپردازند و اگر دریاچه ارومیه انشاءالله احیاء شود و یا احیاء نگردد؛ اساتید ما با تخصص و توانی که دارند می توانند از هر دو وضعیت به شکل مطلوب برای رشد و اشتغالزایی در کشور استفاده نمایند و مبنای همه ی اینها، علم، است.


دکتر حب نقی مدرک گرایی را آفت جامعه علمی کشور دانست و تصریح نمود: مسئولین کشور در پاسخگویی به نیازهای اجتماعی در خصوص جذب دانشجو و به بیان روشن تر ، توسعه کمی دانشگاه ها موفق عمل نموده اند اما آیا در زمینه توسعه کیفی هم موفق بوده ایم متاسفانه جامعه دچار فرهنگ مدرک گرایی شده و همگان سعی می کنند دارای مدرک تحصیلات دانشگاهی شوند اما عالم و کاردان کم داریم.


وی در خصوص کیفی نمودن توسعه علمی گفت: برای کیفیت هر چه بیشتر سطح علمی جامعه دو مسئله استاد و امکانات و تجهیزات مطرح است که دانشگاه ارومیه ضمن اقدام به جذب اساتید برجسته، متعهد است که بودجه قابل توجهی را نیز به تجهیز آزمایشگاه های مستقر در دانشکده ها و پژهشکده ها و مراکز تحقیقاتی اختصاص دهد.


رییس دانشگاه ارومیه در پایان سخنان خود از ایجاد قطب پتروشیمی در استان خبر داد و افزود: در آینده نزدیک ، استان آذربایجان غربی، قطب پتروشیمی کشور خواهد شد و دانشگاه ارومیه در تلاش است با ایجاد و تقویت رشته های مرتبط با نفت و پرورش نیروی انسانی داخل استان، از متخصصین بومی و آموزش دیده ی دانشگاهی داخل استان استفاده نماید.


دانشگاه ارومیه با دارا بودن 17 دانشکده و مرکز آموزشی، 12 پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی و با وجود 16000 نفر دانشجو و قریب به 500 نفر عضو هیأت علمی با 272 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت علمی خود ادامه می دهد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir