Public Relations News Website

امروز

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
دومین سفر استانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عبارتی هواپیما به هواپیما شد، یعنی چی؟ یعنی آنقدر برنامه‌ها در هم ادغام شده بودند که در فرودگاه تهران از هواپیمای خرم‌آباد به تهران پیاده و یک ساعت بعد در همان فرودگاه سوار هواپیمای تهران به ارومیه شد و عازم استان آذربایجان غربی.

 افتتاح طرح آبرسانی دانشگاه ارومیه، کلنگ زنی خوابگاه متاهلین دانشگاه ارومیه، رونمایی از کتاب «کارکردهای فرهنگی – اجتماعی پیاده روی اربعین»، رونمایی از سند دومین برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه، بازدید از دانشگاه ارومیه، دانشگاه صنعتی ارومیه، بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و دانشکده فنی خوی و شرکت در جلسه شورای آموزش عالی استان از جمله برنامه های سفر سه روزه‌ زلفی‌گل به این استان بود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین بخش سفر خود به استان آذربایجان غربی به دیدار حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه رفت.

وزیر علوم با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد

 محمدعلی زلفی گل در این دیدار با اشاره به اینکه دانشگاهی بودن امام جمعه ارومیه موجب افتخار است، گفت: وقتی امام جمعه شهری خود دانشگاهی است خواه ناخواه فرهنگ دانشگاهی در استان جاری می شود و موجب خیر و برکت برای جامعه دانشگاهی است.

وزیر علوم افزود: در این استان با توجه به تنوع قومیت‌ها، مدیران بالاخص مدیران دانشگاهی باید طوری رفتار کنند که همه قومیت‌ها و فرهنگ های مختلف احساس آرامش کنند.

زلفی گل از مدیریت آموزش عالی در آذربایجان غربی قدردانی کرد و گفت : آرامش کامل در دانشگاه‌های این استان برقرار است و جریان آموزش و پژوهش با قدرت در جریان است.

وی با اشاره به استقلال دانشگاه صنعتی ارومیه از نظر هیات امنا و هیات ممیزه از دانشگاه ارومیه گفت: تاسیس رشته‌های جدید که در استان آذربایجان غربی و شمال غرب وجود ندارد به توسعه علمی این دانشگاه کمک می کند.

حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی نیز در این دیدار گفت : استان آذربایجان غربی از نظر تعداد دانشجو به نسبت جمعیت رتبه بالایی ندارد و نیازمند توجه ویژه دولت و وزارت علوم است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به هم مرز بودن این استان با سه کشور' جذب دانشجوی خارجی می‌تواند در این استان با جدیت دنبال شود که نیازمند توسعه امکانات است.

وی با اشاره به سفر خود به ترکیه و دیدار با دانشجویان ایرانی گفت: تعداد این دانشجویان زیاد است و در صورت بودن ظرفیت علاقمند به تحصیل در ایران هستند.

امام جمعه ارومیه افزود: در شناسایی نیروهای نخبه و متدین اهتمام به خرج دهیم تا اینها به عنوان هیات علمی  در دانشگاه‌ها جذب شوند و آینده دانشگاه هم از نظر علمی، هم از نظر انقلابی کار شود.

گفتنی است؛ روسای دانشگاه‌های ارومیه و صنعتی ارومیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

تأکید وزیر علوم به توجه روسای دانشگاه‌ها بر مسائل رفاهی کارکنان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌های علمی پژوهشی، روسای دانشگاه‌ها را از مسائل رفاهی کارکنان و یاوران علمی غافل نکند.

تأکید وزیر علوم به توجه روسای دانشگاه‌ها بر مسائل رفاهی کارکنان

 محمدعلی زلفی‌گل در شورای دانشگاه صنعتی ارومیه به رئیس این دانشگاه توصیه کرد به مسائل رفاهی و معیشتی یاوران علمی و کارکنان توجه ویژه داشته باشد.

وزیر علوم با اشاره به طراحی پایه های تشویقی برای پژوهش هدفمند اعضای هیئت علمی بر ضرورت تبیین دستورالعمل اعطای این پایه ها تاکید کرد.

وی از عملی شدن طرح پرداخت پژوهانه به اعضای هیت علمی که در پنج سال اخیر جذب شده اند خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها در راستای توسعه بیشتر پژوهش و در مسیر تحقق مرجعیت علمی صورت گرفته است.

وزیر علوم با اشاره به قدمت کم دانشگاه صنعتی ارومیه ؛ احداث خوابگاه دانشجویی را برای آن در اولویت دانست و گفت: وزارت علوم نیز برای توسعه خوابگاه در کنار دانشگاه است.

ضرورت ایجاد رشته‌های جدید که هم اکنون در استان آذربایجان‌غربی دایر نیستند و در حوزه صنعت پر کاربرد هستند از دیگر توصیه‌های وزیر علوم به رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه بود.

مجتبی مختاریان اصل رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده برای توسعه دانشگاه صنعتی ارومیه ارائه داد.

در این نشست مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل علمی و پژوهشی و صنفی بیان کردند و در بخش دیگری از این نشست از یکی از خیرین و حامیان علم و فناوری در دانشگاه صنعتی ارومیه توسط وزیر علوم تجلیل شد.

گفتنی است وزیر علوم قبل از این نشست از بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی ارومیه بازدید و با دانشجویان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علم امروز فناوری فرداست و ابزار تولید علم تجهیزات است

وزیر علوم در بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه و به مناسبت روز ملی آزمایشگاه با بیان اینکه علم امروز فناوری فرداست و ابزار تولید علم تجهیزات است، گفت: به زودی اعتبار ویژه تجهیزات آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها توزیع می‌شود.

علم امروز فناوری فرداست و ابزار تولید علم تجهیزات است

محمدعلی زلفی‌گل در سفر استانی آذربایجان غربی و بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه با تبریک روز ملی آزمایشگاه‌ها در خصوص اهمیت و نقش آزمایشگاه در ساختار پژوهش و فناوری گفت: علم امروز فناوری فرداست و برای تولید و توسعه نیز احتیاج به فناوری و تجهیزات است.

وی تاکید کرد: برای اینکه در توسعه علم و فناوری و حرکت در مرزهای دانش پیشگام باشیم، باید پژوهش‌های علمی ما مبتنی بر داده‌های علمی معتبر باشد که انجام آزمایشهای دقیق و تولید داده احتیاج به تجهیزات بروز آزمایشگاهی دارد. در همین راستا و با پیگیری های وزارت علوم و اخذ مجوز از مقام معظم رهبری بودجه‌ای ویژه از محل صندوق توسعه ملی به تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی این اعتبار بین دانشگاه‌ها توزیع شود و حداقل نیازه پژوهشگران دانشگاهی به تجهیزات آزمایشگاهی مرتفع شود.

وزیر علوم در بدو ورود به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه، روز ملی آزمایشگاه را به تمام مدیران، دست اندرکاران و فعالان بخش آزمایشگاهی کشور تبریک گفت.

گفتنی است وزیر علوم در پایان بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه، دفتر یادبود این آزمایشگاه را امضا و یادداشتی را به همین مناسبت مرقوم کرد.

بازدید وزیر علوم از بخش‌های مختلف دانشگاه ارومیه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مرکز رشد، فناوری و نوآوری و موزه افتخارات و مسکن طبیب دانشگاه ارومیه بازدید کرد.

بازدید وزیر علوم از بخش‌های مختلف دانشگاه ارومیه

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صبح دومین روز سفر به آذربایجان غربی از ساختمان تاریخی مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه و هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان این مرکز بازدید و با فناوران این مرکز گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، ساختمان تاریخی مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه یک ساختمان تاریخی ۱۵۰ ساله است که در یک سال و نیم اخیر مقاوم‌سازی و ترمیم شده و هم‌اکنون در اختیار هسته و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد. ‌

وزیر.علوم همچنین از ساختمان مسکن طبیب و موزه افتخارات دانشگاه ارومیه بازدید کرد.

مرکز جمع‌آوری و عمل‌آوری سیست آرتمیا دانشگاه ارومیه نیز مکان بعدی بود که  زلفی‌گل از آن بازدید کرد. محصول تولید شده در این مرکز می‌تواند نیاز صنایع آبزی پروری کشور را تامین کرده و همچنین در صورت فعالیت با تمام ظرفیت می‌توان قسمتی از محصولات را نیز صادر کرد.

وزیر علوم همچنین در روز آزمایشگاه‌ها از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه نیز که به عنوان یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های مرجع در شمال غرب ایران محسوب می‌شود بازدید کرد و از نزدیک با ظرفیت‌ها و توانایی‌های این مجموعه آشنا شد.

تاکید بر راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای جدید در استان آذربایجان غربی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای جدید در استان آذربایجان غربی برای توسعه رشته‌های مهارتی در این استان تاکید کرد.

تاکید وزیر علوم بر راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای جدید در استان آذربایجان غربی

محمدعلی زلفی‌گل در نشست مدیران آموزش عالی استان آذربایجان غربی که با حضور وزیر علوم و استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری تشکیل شد، گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، سی درصد آموزش عالی باید در زمینه آموزش‌های مهارتی باشد و ما برای رسیدن به این هدف باید نسبت به توسعه آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی و رشته‌های مهارتی اقدام کنیم.

زلفی‌گل در این نشست بر لزوم همکاری و هماهنگی میان زیرنظام‌های مختلف آموزش عالی در استان آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: اگر مجموعه دانشگاه پیام نور یا دانشگاه آزاد امکانات و زیرساخت‌های آموزشی و خوابگاهی در اختیار دارند که مازاد نیاز آنهاست، با عقد قرارداد در اختیار دانشگاه‌های دولتی قرار دهند تا نیاز آنها مرتفع شود که در این استان با توجه به نیاز مبرم دانشگاه صنعتی ارومیه، برآوردن نیازهای این دانشگاه در اولویت است.

وزیر علوم با استقبال از توسعه آموزش عالی در استان آذربایجان غربی تاکید کرد: رشته‌های جدیدی در دانشگاه‌های استان تاسیس شود که در راستای نقشه توسعه علمی کشور باشد و حتما نیاز بازار کار را برآورده کرده تا فارغ‌التحصیلان آن امکان اشتغال را داشته باشند.

 زلفی‌گل حفظ جایگاه علمی ایران را ضروری دانست و گفت: پرداخت پژوهانه به شش هزار عضو هیئت علمی در فروردین ماه سال جاری در راستای ارتقای تولید علمی صورت گرفت.

وزیر علوم به روسای آموزش عالی استان آذربایجان غربی تاکید کرد، نسبت به مسائل رفاهی اعضای هیئت علمی و کارکنان، توجه ویژه‌ای داشته و به مناسبت های ملی و مذهبی برای خانواده‌های دانشگاهی نیز برنامه داشته باشند.

برگزاری دوره‌های منش استادی و روش تدریس برای اعضای هیئت علمی جوان و تازه استخدام شده از دیگر توصیه‌های وزیر علوم در این نشست بود.

زلفی‌گل در این نشست از استفاده استاندار آذربایجان غربی از اعضای هیئت علمی در مدیریت‌های استانی و اعتماد به نهاد دانشگاه قدردانی کرد .

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی نیز گزارشی از وضعیت این استان در ابعاد مختلف ارائه کرد.

 معتمدیان در این نشست از وزیر علوم خواست یکی از روسای دانشگاه‌های آذربایجان غربی را برای ساماندهی آموزش عالی این استان با شرح وظایف مشخص، منصوب کند.

گفتنی است، روسای زیرنظام‌های مختلف آموزشی در این نشست مشکلات حوزه خود را مطرح کردند.

ترویج علم وارد آیین‌نامه ارتقا می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بازنگری آیین‌نامه ارتقا ماده‌ای را لحاظ می‌کنیم که ترویج علم و عمومی کردن آن، مثل تولید علم امتیاز داشته باشد.

ترویج علم وارد آیین‌نامه ارتقا می‌شود

محمدعلی زلفی‌گل در جلسه شورای دانشگاه ارومیه گفت: خدا را شاکریم که به یمن پیروزی انقلاب اسلامی، در آموزش عالی پیشرفت‌های قابل توجهی رخ داد؛ تعداد دانشجوها ده‌ها برابر شد؛ دوره دکترا راه اندازی شد و دهها رشته دکترا دایر شد و دانشگاه‌ها جایگاه بین‌المللی پیدا کردند.

وزیر علوم افزود: در طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی، رتبه اول منطقه را کسب کرده و نزدیک هشتاد هزار مقاله پژوهشی معتبر بین‌المللی منتشر کردیم.

وی ادامه داد: ما دانشمندانی داریم که در دنیا صاحب نظریه هستند و در میان فهرست یک درصد دنیا قرار دارند که این موفقیت‌ها حاصل تلاش جامعه علمی علیرغم تحریم های استکبار است.

وی افزود: علم به انسان قدرت فرا‌زمانی و فرامکانی می‌دهد و مورد احترام همه جامعه است.

زلفی‌گل گفت: نظم نوین جهانی را علم تعیین می‌کند و کشورها، سرمایه‌گذاری در دانشگاه را عامل پیشرفت می‌دانند.

وزیر علوم تاکید کرد: علم موجب ایجاد ارزش افزوده در منابع و معادن می‌شود و دانایی عامل توانایی جامعه است.

زلفی‌گل گفت: در راستای توسعه پژوهش؛ گرنت اعضای هیئت علمی و حمایت از پایان‌نامه‌ها را افزایش دادیم و از دانشمندان یک و دو درصد برتر حمایت کردیم.

وی گفت: به‌ زودی اعتبار تجهیزات آزمایشگاهی و پایگاه‌های علمی هم توزیع می شود و به تناسب عملکرد پژوهشی از اساتید حمایت می‌شود.

زلفی‌گل گفت: کارت گرنت اعضای هیئت علمی طراحی شده است و اعتبار گرنت در آن واریز می‌شود و صرف امور پژوهشی خواهد شد که این طرح، امسال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به پایه‌های تشویقی گفت: اگر اساتید ضوابط این آیین‌نامه را رعایت کنند در سال می‌توانند تا سه پایه تشویقی دریافت کنند.

زلفی‌گل تاکید کرد: اعضای هیت علمی در سامانه‌های الکترونیک دانشگاه که در معرض دید جامعه علمی است حضور فعال داشته باشند و برای افزایش جایگاه دانشگاه از نظر رویت‌پذیری علمی تلاش کنند.

گفتنی است، در پایان این نشست، برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه از سال ۱۴۰۲ تا سال ۱۴۰۶ و کتاب کارکردهای فرهنگی تربیتی پیاده‌روی اربعین رونمایی شد.

مهارت محور کردن آموزش‌های دانشگاهی از ضروریات است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسترسازی برای مهارت محور کردن آموزش‌های دانشگاهی از ضروریات است.

مهارت محور کردن آموزش‌های دانشگاهی از ضروریات است

محمدعلی زلفی‌گل در جلسه‌ای با نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون ۱۶ درصد آموزش‌ها در آموزش عالی مهارت محور است در حالیکه طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مطلوبی در دور دوم سفر ریاست جمهوری برای توسعه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این موضوع ظرفیتی برای توسعه و تکمیل این آموزشکده‌ها است.

وزیر علوم ادامه داد: در نقاطی که فضاهای خالی متعلق به وزارت علوم وجود دارد از آنها برای ایجاد آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و یا تکمیل آن استفاده خواهیم کرد.

زلفی گل با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه باید در کنار آموزشهای نظری آموزش‌های مهارتی را نیز کسب کنند، اضافه کرد: بستر کار و مهارت آموزی در صنایع دولتی و خصوصی برای تحصیل کنندگان در بخش آموزش عالی فراهم نیست.

وی با اشاره به آموزش‌های توأم با مهارت در دانشگاه فرهنگیان گفت: این بستر برای آموزش و پرورش نیز فراهم است و دانشجو معلمان در بستر مدارس به کسب مهارت‌های معلمی می‌پردازند.

وزیر علوم تاکید کرد: بنا به ضرورت موجود در برنامه توسعه هفتم تلاش می‌شود تا دولت لایحه‌ای را تصویب کند که راهکاری برای توسعه آموزش‌های مهارت محور در بستر آموزش عالی باشد.

به گفته وی، هنگامی‌ که آموزش‌ها مهارت محور و تحقیق محور باشند دانشجویان به دنبال کار دولتی نخواهند بود و این موضوع اهمیت پرداختن به آموزش‌های مهارتی را نشان می‌دهد.

زلفی‌گل با تاکید بر نیازسنجی و پذیرش دانشجو براساس تقاضای بازار کار یادآور شد: تذکر رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با دانشجویان در این زمینه مورد توجه جدی است.

گفتنی است؛ افتتاح طرح آبرسانی دانشگاه ارومیه، کلنگ زنی خوابگاه متاهلین دانشگاه ارومیه، رونمایی از کتاب «کارکردهای فرهنگی - اجتماعی پیاده روی اربعین»، رونمایی از سند دومین برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه و همچنین دیدار با دانشگاهیان از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در سفر به آذربایجان غربی است.

استاندار آذربایجان غربی:

از ظرفیت دانشگاهها برای اجرای برنامه های دولت سیزدهم استفاده می کنیم

محمدصادق معتمدیان در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان استان و وزیر علوم با تاکید بر تدوین سند آمایش آموزش عالی برای آذربایجان غربی، افزود: تهیه نقشه راه برای آموزش عالی و مدیریت این حوزه در آذربایجان غربی در یک زمان بندی مشخص با جدیت دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه دانشکده های فنی و حرفه ای در استان، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای احداث حداقل 6 دانشکده فنی و حرفه ای در شهرستان های استان با حمایت وزارت علوم انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی به راه اندازی دانشکده های فنی برای بهره مندی از ظرفیت شهرستان های استان نیز اشاره کرده و افزود: توسعه مراکز آموزش جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی در شهرستان ها براساس مزیت های منطقه ای ضروری است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر توسعه دانشگاه های بین الملل در کشورهای همسایه، تصریح کرد: از ظرفیت های مرزی و فرودگاهی استان می توان در مسیر توسعه دانشگاهی در منطقه و با کشورهای همسایه بهره مند شد.

وی در پایان استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای اجرای برنامه های دولت سیزدهم را ضروری دانسته و افزود: جهت استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای توسعه و آبادانی استان، شورای راهبردی دانشگاه های آذربایجان غربی فعالیت خود را آغاز کرده است.

افتتاح مرکز رشد فناوری خوی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سومین روز حضور در آذربایجان غربی، مرکز رشد واحدهای فناور خوی را افتتاح کرد.

وزیر علوم مرکز رشد فناوری خوی را افتتاح کرد

با حضور وزیر علوم، فرماندار خوی، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه‌های آذربایجان غربی و رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، مرکز رشد فناوری خوی به مساحت یک هزار و 600 مترمربع و با ظرفیت استقرار پانزده شرکت دانش بنیان به بهربرداری رسید.

وزیر علوم در آیین افتتاح این مرکز گفت: توسعه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در واقع ایفای نقش وزارت علوم در تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم است.

محمدعلی زلفی‌گل ضمن قدردانی از همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان غربی، به رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه توصیه کرد برای توسعه واحدهای فناور در این مرکز، بخشی از زمین دانشکده فنی و مهندسی خوی در اختیار مرکز رشد قرار گیرد.

وزیر علوم افزود: با مشارکت دانشکده فنی مهندسی خوی و مرکز رشد؛ پردیس علم و فناوری خوی تشکیل شود‌.

وزیر علوم همچنین گسترش مراکز رشد و فناوری  را برای جذب و نگهداشت نخبگان و فناوران موثر دانست و آن را در راستای تقویت سرمایه اجتماعی نظام اسلامی مهم توصیف کرد.

توصیه‌های رهبری مبنای توسعه آموزش عالی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مبنای توسعه آموزش عالی خواهد بود.

توصیه‌های رهبری مبنای توسعه آموزش عالی خواهد بود

محمدعلی زلفی‌گل در جلسه شورای اداری شهرستان خوی محل فرمانداری این شهرستان گفت: بر اساس توصیه اخیر مقام معظم رهبری، وزارت علوم آن دسته از رشته‌های دانشگاهی را ایجاد خواهد کرد که ظرفیت اشتغال بالاتری داشته باشد و متناسب با نیاز جامعه باشد.

وی با تاکید بر همکاری دانشگاه‌های مختلف شهرستان خوی، از مدیریت دانشگاه پیام نور خواست ظرفیت مازاد آموزشی و خوابگاه خود را در اختیار دانشکده فنی مهندسی خوی قرار دهد.

وزیر علوم در زمینه تکمیل ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی خوی نیز اظهار داشت: فرمانداری و مدیران دانشکده نسبت به جذب اعتبار دور اول سفر استانی اقدام کنند و وزارت علوم نیز تلاش می‌کند در دور دوم سفر رئیس جمهوری به این استان، اعتبارات خوبی برای تکمیل این طرح پیش بینی شود.

گفتنی است؛ زلفی‌گل امروز با حضور در شهرستان خوی از دانشکده فنی و مهندسی خوی و ساختمان جدید و در حال احداث آن بازدید کرد.

حضور در آرامگاه شهدا و ادای احترام به مقام والای شهیدان، اولین برنامه وزیر علوم در بدو ورود به شهرستان خوی بود.

 مستند سفر دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

دکتر زلفی گل به منظور بازدید از دانشگاه های استان و دیدار با مسئولین آذربایجان غربی طی سه روز به این استان سفر کرد.

تهیه شده در روابط عمومی دانشگاه ارومیه

 

 

گزارش های صدا و سیما از سفر وزیر علوم به آذربایجان غربی

 


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir