Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مرکز مشاوره دانشگاه با خدمات مشاوره ای رایگان در زمینه های مختف درسی و اجتماعی در خدمت دانشجویان است

دکتر علی عیسی زادگان رییس مرکز مشاوره دانشگاه ارومیه گفت: تمامی دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی می توانند در قالب دریافت خدمات مشاوره فردی و آموزش گروهی، با اصول برنامه ریزی درسی صحیح و علمی آشنا شوند علاوه براین در جهت گسترش طرح مشاوره به دانشجویان، ارایه بسته تخصصی برنامه ریزی تحصیلی و تقویم انگیزشی، ارسال پیام های کوتاه آموزشی به والدین در خصوص مسایل تحصیلی و کمک رسانی به دانشجویان بی علاقه به رشته تحصیلی از دیگر اقدامات این مرکز است.

عیسی زادگان افزود: مشاوره، فرآیند کمک به افراد عادی برای کسب سازگاری بهتر با خود و دیگران، رشد عاطفی، اجتماعی، استقلال و قبول مسئولیت است، هر دانشجو می تواند با مراجعه به مراکز مشاوره بهترین راه را برای اتخاذ تصمیم درست با وجود اطلاعات زیاد، وقت کم، تصمیم گیری توسط خودشخص انتخاب کند.

وی در خصوص محرمانه بودن اطلاعات مشاوره افزود: مطالبی که در جلسات مشاوره مطرح می شود محرمانه است و در شرایط عادی هیچ اطلاعاتی به خارج از مرکز بدون اجازه شخص انتقال نمی یابد.

دکتر علی عیسی زادگان رییس مرکز مشاوره دانشگاه ارومیه در خصوص ارتباط و حمایت موثر اساتید با دانشجو گفت: رابطه استاد و دانشجو محدود به انتقال صرف دانش نیست، بلکه در کنار مسائل علمی، دانشجو با شخصیت استاد خود همانند سازی می کند، بنابر این رابطه تعاملی مثبت استاد و دانشجو یک حمایت اجتماعی مهم تلقی می شود که می تواند دانشجو را در برخورد با مسائل مختلفی یاری کند.

دکتر عیسی زادگان با اشاره به نقش مهم اساتید مشاور در دانشکده ها و خوابگاه ها افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با وظایف اساتید مشاور مورد تاکید می باشد، اعتماد دانشجو به استاد و راز نگهداری استاد است که نقش مهمی در ارتباط متقابل آنان با هم دارد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود بر ضرورت حضور مستمر و فعال استاد مشاور در دانشکده ها در راستای پیشرفت و رفع مشکلات دانشجویان تاکید کرد و خاطر نشان نمود: این برنامه نه تنها در زمان تحصیل دانشجو بلکه در تمام عمر می تواند به حل مشکلات و چالش های زندگی دانشجو و رشد استعدادها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل وی ختم شود.

رییس مرکز مشاوره اهتمام جهت وصول به مقام والای علمی، ایجاد شوق و دلبستگی به علم و دانش در دانشجویان، مواسات و دلسوزی نسبت به آنها، تفقد و پیگیری از احوال شان و... را مهمترین وظیفه مشاوران دانست.

لازم به ذکر است: مرکز خدمات مشاوره ای دانشگاه ارومیه تحت نظر حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی در راستای ارتقاء سطح بهداشت روان دانشجویان و رفع مشکلات روحی، تحصیلی، ازدواج و ... از سال 89 ایجاد گردیده است.

فعالیت های این مرکز همه روزه در روزهای اداری از ساعت 8 صبح لغایت 15:30 بوده و آماده ارائه خدمات به دانشجويان در حوزه های مشاوره خانواده، مشاوره تحصيلی، مشاوره آموزشی، مذهبی، خدمات روانشناسی بالينی، روانسنجی، روانپزشکی و مددکاری اجتماعی می باشد

 

.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir