You are here
معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند:
دوره های آموزشی چهاردهمین جشنواره ملی فنآفرینی شیخبهایی |
||||||
مدت برگزاری |
زمان پیشنهادی |
مدرس |
سرفصلها |
عنوان دوره |
ردیف |
|
4ساعت |
اردیبهشت 97 |
دانیال معظمی و محمد زاهدی |
- معرفی انواع مدل های کسب و کار و ضرورت به کارگیری هریک از آنها برای کسب و کارها - انواع روشهای درآمد و بیزینس مدلها: تشریح چگونگی موفقیت کسب و کار به واسطه انتخاب صحیح |
اجزا بوم مدل کسب و کار و اهمیت بوم مدل کسب وکار در تبدیل یک دارایی فکری به یک فرصت سرمایهگذاری |
1 |
|
6ساعت |
اردیبهشت 97 |
احمد ورد |
اصول تهیه، pitch deck،Elevator pitch، نحوه ارایه و صحبت کردن و تعامل، نکات قابل توجه در جلسه ارائه، نکات قبل و بعد از جلسه ارائه |
نحوه ارائه به سرمایه گذار |
2 |
|
6ساعت |
خرداد 97 |
احمد ورد |
- روش های تامین مالی - مراحل تامین مالی |
- آشنایی با قرارداد سرمایه گذاری - آشنایی با ارزشگذاری شرکت ها |
اصول تامین مالی شرکت های نوپا |
3 |
2ساعت |
خرداد 97 |
کورش خسروی |
تعریف اکوسیستم و میکرواکوسیستم کارآفرینی، شاخصهای موثر بر بهبود میکرواکوسیستمها، نقش اعضا، در بهبود ویژگیهای شخصیتی و مهارتهای مدیریتی، ایجاد پشتوانه مالی، شبکه سازی و... ایجاد ارتباط با اکوسیستم بازار داراییهای فکری |
مدیریت و ارتقا یک میکرواکوسیستم کارآفرینی و تاثیرات آن در تجاریسازی یک دارایی فکری |
4 |
|
3 ساعت |
تیر 97 |
مهشید خسروی |
فاکتورهای مهم از نظر سرمایهگذار چیست؟ معنی Traction چیست و چرا باید traction ایجاد کنیم؟ Smart Money به چه معناست؟ MVP چیست و چگونه یک MVP قابل ارائه بسازیم؟ |
بایدها و نبایدها(الزامات) یک استارت آپ در مذاکره با سرمایه گذار |
5 |
|
3 ساعت |
مرداد 97 |
مجتبی متقی |
- بازار دارایی فکری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ - چه مواردی در بازار دارایی فکری قابل ارائه و عرضه است؟ - نحوه عرضه فناوری، اختراع و . . . در بازار دارایی فکری - مزایای عرضه از طریق بازار دارایی فکری |
آشنایی با بازار دارایی فکری و نحوه ورود و عرضه فناوری در این بازار |
6 |
|
3 ساعت |
مرداد 97 |
مجتبی متقی |
- تعریف دارایی نامشهود - مبانی استاندارد شماره 17 حسابداری درخصوص دارایی نامشهود - روش های ارزش گذاری دارایی نامشهود - چگونه دارایی نامشهود ارزشگذاری شده را به سرمایه ثبتی و قانونی شرکت بیافزاییم؟ - الزامات شناسایی دارایی نامشهود در ساختار مالی شرکت ها |
چگونگی تبدیل داراییهای نامشهود و امتیازات شرکت را به ارزش و سرمایه |
7 |
|
3 ساعت |
شهریور 97 |
محمود کریمی |
- اطلاعات کلیدی و عددهای مطلوب در نگاه سرمایه گذاران - اولویت های سرمایه گذاران مختلف - اهمیت مدل کسب و کار - نحوه ارزیابی تیم ها - گذشته و آینده سرمایه گذاری - اشتباه های رایج کارآفرینان در مواجهه با سرمایه گذار - کم ها و زیادها در ارائه اطلاعات به سرمایه گذار |
مذاکره با سرمایه گذار |
8 |
|
10 ساعت |
شهریور 97 در حاشیه کنفرانس (IASP) |
محمد رضا فرحی |
- مروری بر تاریخچه ارزشگذاری در دنیا - اصول اقتصادی، مالی، و حسابداری ارزشگذاری استارتاپها - تشریح روشهای مختلف ارزشگذاری روش 1: ضریب درآمد و ضریب سود (Revenue Multiples/ Profit Multiples) روش 2: جریان نقدی تنزیل شده (DCF) روش 3: مقایسه تحلیلی (Analytical Benchmark) روش 4: جدول ضرایب (Scorecard) روش 5: هزینه کپیکردن (Cost to duplicate) روش 6: منصفانه بازار (Market fair value) روش 7: سرمایهگذاران خطرپذیر (VC Method) - مقایسه روشهای مختلف بر اساس مزایا، معایب و دوره زمانی مورد استفاده - روندهای ارزشگذاری استارتاپ در دنیا
|
ارزشگذاری فناوری |
9 |
|