Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در نشست اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه و با اعضای هیات اعزامی از انشگاه "داوگاوپیلز" لتونی در قالب طرح ارازموس کمیسیون اروپا روز دو شنبه 8 بهمن ماه در محل سالن جلسات پردیس شهر دانشگاه ارومیه  مطرح شد: دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه مادر در آذربایجان غربی می تواند نقش سازنده ای در تعاملات دو طرفه با اتحادیه اروپا و دانشگاه های حوزه بالتیک و نهادینه کردن آموزش برای توسعه پایدار در استان آذربایجان غربی داشته باشد. 

دکتر علی نیکبخت رییس دفتر بین الملل دانشگاه ارومیه ضمن خوش‌آمدگویی به هیات اعزامی از دانشگاه داوگاوپیلز لتونی و  تشکر از دکتر جواد غلامی و همکاران او در دانشکده ادبیات و علوم انسانی به جهت برقراری این ارتباط، به اهداف و برنامه های این جلسه و برنامه ارازموس پلاس  اتحادیه اروپا European Commission Erasmus +  اشاره کرد و گفت: دیپلمسای علمی برای دانشجویان و اساتید، انتقال فرهنگ و تحقیقات کشور به کشور لتونی و بین المللی سازی دانشگاه ها از جمله اهداف این جلسه و مشارکت دانشگاه ارومیه در برنامه ارازموس است.

دکتر علی نیکبخت رییس دفتر بین الملل دانشگاه ارومیه

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی علمی اظهار کرد: با بررقراری مراودات علمی بین‌المللی که مورد تاکید وزارت علوم هم هست می توانیم مباحث علمی تحقیقاتی و پژوهشی، فرهنگ و تمدن بالای خودمان را در دنیا نشان دهیم و از یافته ها و تجارب دیگر محققان در دانشگاه های معتبر بهره‌مند شویم.

دکتر  عبدالله طلوعی آذر، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه ارومیه، نیز ضمن تشریح فعالیتهای آموزشی و تحقیقی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی در این نشست افزود: آموزش معلمان و فراگیران برای توسعه پایدار جزو هدف های اصلی دانشکده و نیاز جامعه است.

دکتر  عبدالله طلوعی آذر، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه ارومیه

دکتر طلوعی آذر با اشاره به اینکه هدف نشست امروز معرفی و گسترش همکاری های متقابل دانشگاه ارومیه با دانشگاه داوگاپیلیز، لتونی است تصریح کرد: دانشکده ادبیات به کیفیت آموزش و پژوهش توجه ویژه دارد و به همین دلیل از دانشگاه های خارجی برای بالا بردن سطح آموزش استفاده می کند.

دکتر جواد غلامی به عنوان هماهنگ کننده سفر هیات اعزامی از کشور لتونی نیز در این جلسه گفت: دانشگاه ارومیه به عنوان partner university و دانشگاه (داوگاوپلیز) به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر کشور لتونی در طرح اراسموس پلاس  اتحادیه اروپا جهت تقویت بنیه علمی،پژوهشی و آموزشی اساتید و دانشجویان و بهره مندی از توانمندی های هر دو دانشگاه مشارکت می کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ارومیه دارای ظرفیت های بسیاری برای توسعه آموزش پایدار  و مشارکت با دیگر دانشگاه ها است اضافه کرد: باید به نحو احسن از طرح ارازموس پلاس که برنامه ای با هدف سازماندهی تبادل دانشجویان و اساتید دانشگاه های اروپا با سایر دانشگاه ها است استفاده کرد.

همچنین دکتر ایلگا سالیت عضو هیئت علمی دانشگاه داوگاوپیلز لتونی نیز در این نشست گفت: آموزش صحیح مسائل محیط زیستی از ارکان توسعه پایدار است که باید مد نظر کشور های در حال توسعه قرار گیرد.

دکتر سالیت با اشاره به اینکه همکاری بین دانشگاه ارومیه و داوگاو پیلز بیش از چهار سال قدمت دارد تصریح کرد: به دلیل توجه  مسئولان دانشگاه ارومیه در توجه به آموزش توسعه پایدار و مشارکت اساتید گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه ارومیه در سردبیری و هیات تحریریه دو مجله دانشگاه داوگاوپیلز در حوزه آموزش برای توسعه پایدار امید است همکاری این دو دانشگاه بیش از گذشته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه داوگاوپیلیز لتونی خاطر نشان کرد: اکثر کشورهای توسعه یافته، مرکزی برای آموزش توسعه پایدار تشکیل داده اند که باید این موضوع مدنظر کشورهای در حال توسعه قرار گیرد.

دکتر سالیت با تاکید بر اینکه در کشور لتونی کنسرسیومی از کشورهای حوزه بالتیک برای آموزش توسعه پایدار فراگیر تشکیل شده است اظهار کرد: ایجاد پیوند بین دانش، سنت،خلاقیت و نوآوری برای تشکیل ایده های جدید از اهداف اصلی این نشست است و دانشگاه داوگاوپیلیز لتونی نیز در این راستا مشارکت لازم را با دانشگاه ارومیه خواهد داشت.

وی با اشاره به پتانسیل های ویژه آذربایجان غربی در عرصه بین المللی ادامه داد: دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه مادر در آذربایجان غربی می تواند نقش سازنده ای در تعاملات دو طرفه با اتحادیه اروپا و دانشگاه های حوزه بالتیک  داشته باشد. 

در این نشست اساتید و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی به ویژه از گروه زبان و ادبیات انگلیسی و مدیریت آموزشی و علوم تربیتی به طرح نقطه نظرات و پرسشهای خود با پروفسور سالیت و دکتر ایلشکو و دکتر جواد غلامی در این نشست پرداختند و تولیدات فرهنگی و علمی از هر دو دانشگاه جهت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان به نمایش درآمد.  

فیلم گزارش این جلسه که از سیمای مرکز آذربایجا غربی پخش شد را نیز در زیر مشاهده نمایید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir