Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه ارومیه، دکتر احمد علیجانپور در نشست تخصصی هم افزایی و هم اندیشی مدیران حوزه پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی که به میزبانی دانشگاه ارومیه و با حضور معاون استاندار برگزار شد، اظهارداشت: دانشگاه ارومیه یک دانشگاه جامع و ممتاز است.

وی، افزود: بیش از ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه اشتغال به تحصیل دارند که ۵۰ درصد این افراد در حوزه ارشد و دکترا تحصیل می کنند و در حوزه علم و فناوری پژوهش های نیازمحور می‌توانند فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه ارومیه تاکید کرد: ۵۰۸ نفر عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه که ۱۲۰ نفر از این افراد استاد تمام هستند با ما همکاری دارند؛ همچنین ۱۱ دانشکده، ۶ پژوهشکده، ۲۶۰ کارگاه و آزمایشگاه و ۶ فقره آزمایشگاه مرکزی داریم.

دکتر علیجانپور با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های مرجع دانشگاه در حوزه پژوهش های کاربردی و تولید ثروت از علم کاربرد دارند، با اشاره به مرکز رشد دانشگاه، گفت: یک ساختمان قدیمی از ۱۵۰ سال قبل داشتیم که ۲۴۰۰ متر مربع بازسازی شد، از مرحله ایده تا پدیده تیم های مختلف در آن مستقر شدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه رسالت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اجتماعی دارد و رسالت دیگر آن حل مشکلات جامعه و حوزه صنعت و کمک به حل آن است، ابراز کرد: چهارشنبه‌های ارتباط با صنعت با جلسات متعدد در این راستا برگزار شد که طی آن نیازها مشخص و منجر به عقد قراردادهای پژوهشی شد.

دکتر علیجانپور با اشاره به مجموع قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه با خارج از آن در سال ۱۴۰۰  اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموعا مبلغ ۳.۴ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ مبلغ قراردادها به ۶.۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با ۸۴ موسسه خصوصی، مؤسسه فائو و ۱۴ موسسه دولتی در جهت رفع مشکلات و نیازهای آنها قرارداد منعقد شد.

رئیس دانشگاه ارومیه همچنین، گفت: در سال جاری مجموع قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه بیش از ۱۸ میلیارد تومان با ۴۱ موسسه خصوصی، ۱ مورد قرارداد فائو، دو کشور خارجی و ۲۰ قرارداد دولتی منعقد شده که زمینه وارتباط خوبی با صنعت برقرار کرده است.

دکتر علیجانپور با بیان اینکه دانشگاه ارومیه جزو برترین دانشگاه های ایران است، ادامه داد: دانشگاه ارومیه در رتبه بندی هایی که تایمز اعلام کرد ارتقای ۲۰۰ رتبه ای داشته و از این بابت جزو دانشگاههای برتر است که امسال جزو دانشگاههای بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ جهان بوده و هم رتبه با دانشگاه شیراز و مشهد هستیم.

 وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹ نفر و امسال ۷ نفر استاد پراستناد یک درصد جهان داشتیم، همچنین دانشگاه در حوزه مکانیک، صنایع غذایی و کشاورزی رتبه خوبی در شانگهای پیدا کرد.

 

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار: لزوم نیازمحور بودن پژوهش‌ها در دانشگاه ارومیه مورد توجه قرار گیرد

جعفر ذوالفقاری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این نشست تخصصی اظهارداشت: آذربایجان‌غربی در حوزه برخورداری ها و شاخص‌های توسعه و نعمات خدادادی پیشتاز و منحصر به فرد است‌.

وی افزود: آذربایجان‌غربی تنها استان کشور است که با سه کشور مرز مشترک دارد، ظرفیت کشاورزی خاص داشته و خلا پژوهش خود را نشان می‌دهد.

ذوالفقاری ادامه داد: در بخش‌های مختلف پژوهش های متعددی انجام می‌شود اما چون جهت گیری ها جزیره ای هستند ما به نتیجه نمیرسیم و یا با اولویت‌های استان همخوانی ندارد.

وی بیان کرد: پژوهش های ما باید نیازمحور باشند و در هفته پژوهش باید با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در گام دوم اگر دنبال تمدن سازی هستیم باید به پژوهش نگاه  واقعی داشته باشیم تا پیشتاز شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی اذعان کرد: در پژوهش‌ها بازنگری شود تا سرفصل‌های متناسب با نیاز استان به سرانجام شود تا در حوزه‌های مختلف نظام مسائل به صورت دقیق و اندیشمندانه به آن پرداخته شود.

ذوالفقاری گفت: امید است هم‌اندیشی در این جلسه بتواند دغدغه استان را حل کند، چنانکه اقدامات ویژه ای در دانشگاه ارومیه انجام شده است وآن را یک دانشگاه مرجع می‌شناسیم.

وی ادامه داد: بر اساس نیاز امروز و در بستر بین المللی نگاه ویژه با عزم ملی و استانی بتوانیم به این رسالت تاریخی و مهم خود جامه عمل بپوشانیم.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه: پژوهش‌های دانشگاه ارومیه منجر به حل مشکل ۲۰ صنعت شده است

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه ارومیه، دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه نیز در این نشست تخصصی اظهارداشت: صنایع برای برآورده کردن نیازهای جامعه مشغول تولید کالاها و خدمات هستند، از سوی دیگر دانشگاه نیز محل تولید دانش و فناوری است.

وی، افزود: جلسه امروز در صدد آن است تا ارتباط دانشگاه و صنایعی که دچار مشکلاتی در حوزه تولید و فناوری هستند را مستحکم‌تر کند.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه تاکید کرد: جلسات مشابه این برنامه‌ها که توسط دانشگاه برگزار شده منجر به همرسانی این دانش و فناوری با نیازهایی که در جامعه وجود دارد می‌شود، دانشگاه ارومیه توانسته است مشکلات بسیاری را در استان و حتی در کشور حل کند.

دکتر شفیعی ادامه داد: وجود این دانش باعث ارتقای سطح صنایع و تولیدات شده و متقابلا ارتقای سطح و کیفیت فناوری دانشگاه می‌شود.

وی اذعان داشت: فعالیت دانشگاه منجر به حل مشکل بیش از ۲۰ صنعت خصوصی و دولتی شده و به نظر می‌رسد که دانشگاه وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

دکتر شفیعی با اشاره به افزایش ۳ برابری حجم قراردادهای منعقده دانشگاه با خارج از آن با موسسات خصوصی و دستگاه‌های دولتی گفت: امسال بیش از ۱۸ میلیارد تومان قرارداد توسط دانشگاه با خارج از آن پیمان بسته شده است.

 وی خاطرنشان کرد: با تسهیلاتی که در حوزه آئین نامه ها انجام دادیم رشد ۳ برابری پژوهش‌ها را شاهد بودیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه تاکید کرد: پژوهش های علمی با پژوهش های بنیادی آغاز می‌شود که پایه‌ای برای توسعه‌های بعدی می‌شود‌.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی: اهتمام دانشگاه ارومیه در تولید فناوری‌های نوین قابل توجه است

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در نشست تخصصی هم افزایی و هم اندیشی مدیران حوزه پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی که به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهارداشت: هیچ استانی به اندازه آذربایجان‌غربی مرز غنی ندارد چرا که بیش از ۹۴۶ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی دارد.

وی، افزود: دومین استان برخوردار از منابع آب است و ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد که استاندار آذربایجان‌غربی حمایت‌های مطلوبی از سرمایه‌گذاری دارد تا افراد بتوانند به خوبی اقدام به سرمایه‌گذاری در استان داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری در بسیاری از کشورهای جهان از اصول اساسی بروکراسی کشورهاست که در کشور ما نیز، فرصت مغتنمی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت فراهم است.

سرتیپی یادآور شد: دانشگاه ارومیه اهتمام ویژه‌ای در تولید علم و تبدیل آن به فناوری دارند که در این زمینه با دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف استان تفاهم‌نامه‌هایی را در راستای ایجاد بستر همکاری منعقد کردند و شایسته تقدیر است.

 

همچنین  دکتر سیف، مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسات به صورت آنلاین مطالبی را در خصوص اهمیت موضوع ارتباط دانشگاه ها با صنعت و جامعه ارائه نمود.

در حاشیه این نشست،  تفاهم نامه همکاری ما بین دانشگاه ارومیه و شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه منعقد و به امضای رئیس دانشگاه ارومیه و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان رسید.

همچنین از مدیران پژوهش دستگاه های اجرایی استان که در طول یک سال گذشته همکاری خوبی با دانشگاه داشتند نیز تقدیر و تشکر شد.

 در پایان این نشست شرکت کنندگان در جلسه از برخی از آزمایشگاه ها و پژوهشکده های دانشگاه ارومیه بازدید نمودند. 

گزارش صدا و سیما از این نشست را در زیر مشاهده نمایید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir