Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی، در این دیدار که روز پنج شنبه نهم دیماه در سالن شورای پردیس شهر دانشگاه ترتیب یافت دکتر سید محمد صالحی مدیرگروه معارف ضمن تقدیر از امام جمعه و رییس دانشگاه به جهت برگزاری این جلسه، به ارائه گزارش در خصوص فعالیت های گروه معارف اسلامی پرداخت.


وی ضمن اشاره به این نکته که دانشگاه بهترین روزهای حیات فرهنگی خویش را سپری می کند افزود: کمتر پیش می آید که چنین مجموعه ای در دانشگاه که دغدغه فرهنگی داشته باشند ، در رأس امور باشند امروز همه شرایط برای کار فرهنگی فراهم بوده و حجت بر ما تمام است به ویژه اینکه شخص امام جمعه محترم فردی دانشگاهی و استاد گروه معارف اسلامی دانشگاه نیز می باشد.


وی به ذکر این نکته نیز پرداخت که اکثریت گروه معارف اسلامی دانشگاه دارای تحصیلات حوزوی می باشند.


در ادامه مراسم دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه  ارومیه ضمن تقدیر از فعالیت های گروه معارف اسلامی گفت: باید در دانشگاه ها، زمینه برای همفکری اساتید فراهم شود و کسانی که چنین دغدغه ای را دارند نباید احساس تنهایی نمایند.


وی افزود: اکنون ما یک نظام پیوسته اسلامی داریم که همه ی جنبه های آن به یکدیگر مرتبط و متصل است بنابراین نباید فقط یک جنبه دین را بزرگ نموده و از جنبه های دیگر غفلت ورزیم.


رییس دانشگاه ادامه داد: باید تعامل و ارتباط دو طرفه را با قشر جوان و دانشجو داشته باشیم چرا که جوان کوهی انباشته از سوالات در ذهن دارد که باید به شکل منطقی به آن پاسخ داده شود.


دکتر حب نقی ضمن اشاره به تصمیم هیأت ممیزه دانشگاه به تغییر سرفصل و نحوه ارائه دروس معارف اشاره نمود و خاطرنشان ساخت : ما اکنون می توانیم بسته به نیاز اجتماع و دانشجویان، این دروس را کم و زیاد بکنیم و با شرایط زمانه تطبیق دهیم و خوشبختانه این توانایی در دانشگاه وجود دارد.


حجت الاسلام و المسلین دکتر سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه  حضور خود را در جمع عالمان و اساتید گروه معارف مسرت بخش توصیف کرد و با اشاره به آیه 32 سوره مائده «هر کس یک انسان را از مرگ نجات دهد مثل این است که همه را از مرگ نجات داده  » به دلالت این آیه در امور معنوی بشر اشاره نمود و اظهار داشت: مسئله هدایت، مسئله ی بسیار مهمی است که با پیچیدگی های شخصیتی افراد گره خورده است


وی ضمن بیان گوشه ای از تاریخ انبیاء و اولیاء  تصریح کرد: مواردی که امامان و اولیاء ، افراد را با استدلال هدایت نمایند کم هست و آنچه موجب توفیق این بزرگواران بوده رفتار و اخلاق حسنه بوده است و اساتید گروه معارف گر چه باید اساتیدی با استدلال های قوی علمی باشند ولی مهمترین عامل در هدایت افراد، رفتار متخلق به خلق خوش محمدی است و اگر دانشجو در رفتارهای ما تعارض ببیند گفتارهای مرسوم دیگر، اثری نخواهند داشت.


حجت الاسلام قریشی عدالت را زمینه مناسبی در انجام امور در سطح جامعه و دانشگاه دانست و گفت: اگر عدالت به معنای واقعی کلمه، اجراء گردد ما به هدف غایی دین رسیده ایم.


این نشست با اقامه نماز جماعت و صرف نهار به پایان رسید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir