Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳


جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه ارومیه برگزار شد

در نوزدهمین روز از بهمن ماه، جشن دهه فجر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که با حضور رییس، معاونین، مدیران، روسای دانشکده ها و کارکنان دانشگاه ارومیه در سالن شهید چمران ترتیب یافت؛ حجت الاسلام و المسلیمن دکتر سید مهدی قریشی گفت: امروز کشور به آنچنان عزت و اقتداری دست یافته که کشورهای قدرتمند دنیا، ایران را به مذاکره دعوت می کنند و ایران حرفی برای گفتن دارد و این در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران، بنیانگذار آن و مقام معظم رهبری به وجود آمده و استمرار یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی محیط دانشگاه را محیطی مقدس عنوان نمود و افزود: مجموعه علمی دانشگاه، باید مکانی برای ارائه نقطه نظرات علمی صاحبنظران در فضایی دوستانه و صمیمی باشد و اساتید و عالمان باید از هر گونه کینه و حسد و بدبینی نسبت به همدیگر اجتناب نمایند تا شاهد پیشرفت در امور باشیم.

در ادامه دکتر حب نقی رییس دانشگاه با ادای دین و احترام به روح مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و شهداء و آرزوی توفیق الهی برای مقام عظمای ولایت گفت: این وظیفه و رسالت جوانان دهه ی پیروزی انقلاب است که آرمان ها و ضرورت های انقلاب را برای جوانان نسل حاضر تشریح نموده و توضیح دهند و بگویند چرا مردم ایران انقلاب کردند، چرا آن را همراهی نمودند و چرا بیش از 98 درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت دادند.

دکتر حب نقی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر این که «خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجا [آمده]؟ در کجا [به سر می برد]؟، و به سوی کجا [در حرکت] است؟» افزود: امروز ما و مردم ایران باید بدانیم که چرا باید انقلاب را حفظ نماییم و مولفه های اصلی آن چیست؟

وی سرسپردگی به کشورهای دیگر و استبداد و خودرأیی را از عوامل سقوط رژیم شاه عنوان کرد و ادامه داد: این دو به همراه ویژگیها و عوامل دیگر، سبب گردید مردم پشت سر و همگام با رهبری الهی قیام نمایند؛ رهبری که در پی دنیا طلبی و حکومت نبود و در جهت اهداف هیچ قوم و حزبی فعالیت نمی کرد و نکرد.

دکتر حب نقی گفت: شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سه شعار بنیانی انقلاب اسلامی و سه رکن اساسی این حرکت عظیم مردمی بود.

وی تصریح نمود: ما باید از الگوهایی که پیامبر و ائمه از اسلام راستین برای ما ارائه نموده اند تأسی نموده و از آن پیروی کنیم همچنان که باید از آرمان های انقلاب اسلامی که مردم ایران، 36 سال پیش برای آن به پا خاستند دفاع نموده و بدان پایبند باشیم.

وی پایبندی به قانون و قانونگرایی، پیروی از حکومت علوی و جلوگیری از هر گونه تبعیض در امور مردم داری را از وظایف اصلی مدیران دانست و خاطرنشان ساخت: ما مسئولین اگر روشهایی اتخاذ کرده ایم که به انقلاب خدشه وارد کرده است باید آن را اصلاح کنیم و ما فردا، مسئول و پاسخگوی رفتار و عقایدمان خواهیم بود.

اجرای کلیپ، موسیقی سنتی، دف نوازی، اجرای تئاتر توسط دانشجویان دانشگاه ارومیه، عاشیق خوانی، اجرای مسابقه، اهداء 36 کارت هدیه 50 هزار تومانی به قید قرعه به مناسبت 36 امین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، تقدیر از مدیران، کارکنان نمونه، فعالین کنگره شهدای دانشگاه، برگزیدگان مسابقه مقاله نویسی بصیرت ویژه نهم دی و ... از حواشی این مراسم بود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir