Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور رییس دانشگاه ارومیه و روسای دانشگاه های استان و مسئولان امر پژوهش طی مراسمی که در سالن  همایش های دانشگاه ارومیه برگزار شد، از ۵۵ پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه های آذربایجان غربی و پیشکسوتان علوم پایه تجلیل شد.

 

پژوهش ها باید نیاز محور باشند

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: پژوهش ها در جامعه باید نیاز محور باشند.

دکتر احمد علیجانپور در این مراسم با بیان اینکه ارزش گذاری و حمایت از پژوهش گران وفناوران نیاز جامعه است، افزود: پژوهش ها و فناوری های انجام شده باید نیازمحور و هدف دار باشند، خاطر نشان کرد: پژوهش و فناوری ها بایدبراساس نیازهای صنعت و جامعه و در مسیر حل مشکلات موجود جامعه انجام شوند.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر تلاش های در جهت خلاق پژوهش ها متناسب با نیاز جامعه شکل گرفته شده است.

رئیس دانشگاه ارومیه یاد آور شد: بعد از بیانیه گام دوم انقلاب مجامع علمی به این نتیجه رسیده اند که پژوهش ها باید هدف دار شوند.

وی اظهار کرد: طبق اعلام اسامی پژوهشگران یک درصد برتر دنیا خوشبختانه ۱۳نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان جز اساتید پر استناد برتر شدند که ۹نفر از آنها از دانشگاه ارومیه هستند.

 

پژوهش های اسلامی و بین رشته ای مورد توجه قرار گیرد

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان غربی گفت: پژوهش های اسلامی و بین رشته ای مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام اسم حسینی افزود: در دانشگاهی سطح استان پژوهش های اسلامی و بین رشته ای بسیار محدود است باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام به تحقیق و پژوهش تاکید خاصی شده، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش صدقه جاری هستند، علم سلطان است و قدر ت به همراه دارد.

حجت الاسلام اسم حسینی با اشاره به وجود فاصله بین دانشگاه و عوامل اجرایی جامعه خاطر نشان کرد: وجود این فاصله یک معضل برای استان است چرا که دانشگاه می توان با برقراری ارتباط با عوامل اجرایی علم را به صنعت تبدیل کرده و موجب توسعه شود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با تاکید به اینکه در استان باید به پژوهش دید بهتری داشت، اظهار کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان باید افزایش یاید و بخش خصوصی وارد این مجموعه شود.

وی یاد آور شد: در بحث پژوهش در حوزه علوم انسانی تاکنون ضعیف عمل شده ایم بطوری که راندمان علم ومحصول  کار را داریم اما از مسائل روز و دینی اطلاع نداریم.

 

دکتر عباس شفیعی،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه در ۱۸ماه اخیر تعداد مقالات نمایه شده دانشگاه های استان در پایگاه استنادی ISI نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد را داشته تصریح کرد: در این مدت ۹۹۶مقاله در این پایگاه از دانشگاه های استان ثبت شد که دانشگاه ارومیه با ۶۸۵مقاله بیشترین مقاله را داشته است.

شفیعی با اشاره به اینکه در۱۸ ماه اخیر ۷۹طرح دانشگاهی در استان توانستند با دستگاه های اجرایی و موسسات پژوهشی قرار داد منعقد کنند، اظهار کرد: هرچند رشد را در این حوزه شاهد هستیم اما درمقیاس کشورب اعداد چندان هم مناسب استان نیستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه یاد آور شد: در سال گذشته بودجه پژوهش دانشگاه های استان که یک میلیارد تومان بود از سمت سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص داده نشد امید است با اختصاص بودجه های مناسب به پژوهش  و ورود صنایع استان به پژوهش شاهد تحول در این حوزه باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در ۱۸ماه اخیر تعداد ۹ اختراع در دانشگاه ارومیه ثبت شد.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر تعداد اعضای هییت علمی دانشگاه های استان ۱۸۸۳نفر است که دانشگاه آزاد با ۶۳۹نفر بیشترین تعداد هئیت علمی و دانشگاه ارومیه با 503 نفر در رتبه بعدی قرار دارد.

در پایان این مراسم از 55 پژوهشگر و فناور برگزیده استان تجلیل شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir