Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه ارومیه به خاک سپرده شد.


پیکر پاک و مطهر دو سرفراز گمنام که از شهدای عملیات خیبر منطقه جزایر مجنون بودند، در مقابل مسجد دانشگاه ارومیه به خاک سپرده شدند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، امروز، یازدهم آذر ماه دانشگاه ارومیه، میزبان جمع کثیری از خانواده معظم شاهد، آیت الله قریشی عضو مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان، سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، ریاست دانشگاه ، روسای دانشگاه های استان، مسئولین کشوری و لشگری استان، دانشگاهیان و دانشجویان برای خاکسپاری دو عزیز سفر کرده هشت سال دفاع مقدس بود.


سردار باقرزاده قبل از مراسم تشییع در اولین کنگره شهدای دانشجوی استان آذربایجان غربی که درسالن شهید چمران برگزار گردید، به ذکر خاطراتی از شهدای جنگ و تفحص پرداخت.


وی گفت: باران رحمت و فیض الهی همواره بر بشریت جاری است و ما ، باید، خودمان را در مسیر این فیوضات قرار دهیم، تا از آن بهره مند گردیم.


وی همچنین به عملیات روانی دشمن در حال حاضر اشاره نمود و افزود: دشمنی که در سالهای جنگ و در تمامی عملیات ها به دنبال عملیات روانی تخریبی بر رزمندگان و ملت ایران بود، اکنون از سه حربه تحمیق، تحمیل و تحریم برای شکست اراده این ملت بزرگ استفاده می کند که به حول و قوه الهی باز هم شکست خواهد خورد.


دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه از دیگر سخنرانان این کنگره بود.


رئیس دانشگاه در سخنان خود گفت: هر ملتی که شعارش "الله اکبر"  باشد، امتحانش هم سخت تر خواهد بود جنگ تحمیلی آزمون بزرگ الهی بود که جوانان و ملت غیور با اهداء بهترین های خود به پیشگاه خداوند و اطاعت از ولی فقیه آن را با سربلندی پشت سر گذاشتند و باعث عزت و همبستگی این خاک و بوم شدند.


وی ادامه داد: شهیدان با جان و مال خود وارد معامله با خدا شدند و به برکت خون شهیدان هیچ قرارداد ننگینی برایمان تحمیل نشد و آنان سبکبالانی شدند که خداوند در قرآن از آنها، با عنوان مرزوقین بهشتی یاد می نماید.


در ادامه میرکاظم یکانی مسئول بسیج دانشجویی استان به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در اولین کنگره شهدای دانشجوی استان پرداخت.


وی دانشجویان شهید استان را 84 تن عنوان نمود و افزود: تألیف کتاب شهدای دانشجوی استان، تهیه چندین فیلم مستند از این شهیدان، جمع آوری آثار و تهیه نرم افزار مرتبط با این شهداء و برگزاری دوسالانه کنگره شهدای دانشجوی استان  و ... از دیگر فعالیت های این مرکز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه هاست.  


رونمایی از کتاب شهدای دانشجو با نام از دانشگاه تا جبهه و تجلیل از مادر شهیدان همتی، رامین رامیان، سعید طلیسچی و همسر شهید چیچک لو از دیگر برنامه های کنگره شهدای دانشجوی استان بود. 


پس از اتمام این کنگره، پیکر دو شهید با همراهی دانشجویان وارد سالن شهید چمران شده و پس از عزاداری، از مقابل ساختمان ستاد مرکزی به سمت مسجد دانشگاه تشییع و  به خاک سپرده شدند.


روحشان شاد

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir